اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازدید استاندار از منطقه شیخ‌آباد قم انجام می‌شود؛

همت مدیران استان قم برای محرومیت‌زدایی از چهره شهر

خبرگزاری فارس: استاندار قم به همراه مدیران استان فردا با حضور در منطقه شیخ‌آباد قم ضمن بررسی مشکلات این منطقه با خانواده معظم شهدای منطقه شیخ‌آباد دیدار خواهد کرد.

همت مدیران استان قم برای محرومیت‌زدایی از چهره شهر
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، یکی از مسائلی که با روی کارآمدن دولت نهم و دهم مورد توجه جدی مسئولان امر قرار گرفت، رسیدگی به مناطق محروم و حل مشکلات این مناطق بود تا همه مردم جامعه به یک میزان از خدمات دولت بهره‌مند شده و سطح خدمت رسانی به طبقات مختلف جامعه به میزان برابری برسد.
در استان قم نیز طی سال‌های اخیر اقدامات بسیار گسترده‌ای برای حل مشکلات مناطق محروم و رسیدگی به نیازها و درخواست‌های مردم این مناطق صورت گرفته است و اعتبارات بسیار گسترده‌ای نیز برای حل مشکلات این مناطق چه در داخل شهر قم و چه در بخش‌های استان اختصاص داده شده است.
جدای از تلاش‌ها و خدماتی که دستگاه‌های دولتی در قالب سفرهای استاندار قم به بخش‌های مختلف استان در راستای رفع مشکلات روستاها و بخش‌ها انجام دادند و میلیاردها تومان اعتبار نیز برای بخش‌ها و روستاها در نظر گرفته شد تا چهره محرومیت از آنها زدوده شود، در شهر قم نیز رویکرد مثبتی برای حل مشکلات مناطق محروم از سوی مسئولان در پیش گرفته شد تا برخی از نقاط شهر که با وجود گذشت سال‌ها از پیروزی انقلاب همچنان از محرومیت رنج می‌برند مورد حمایت و توجه خاص قرار گرفته و گام‌های بلندی برای پاسخگویی به نیازهای مردم این مناطق برداشته شود.
در همین راستا در سال 88 استاندار قم با حضور در منطقه محروم قلعه کامکار به مشکلات این منطقه رسیدگی کرده و با حضور مدیران ارشد استان تصمیم‌های خوبی برای رسیدگی به این منطقه محروم و حل مشکلات آن اتخاذ شد.
در این بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین موسی‌پور با برخی از اهالی منطقه قلعه کامکار دیدار و با آنها درباره مشکلاتشان به صحبت پرداخت و همچنین دستورات لازم را به مدیران دستگاه‌های اجرایی برای رسیدگی به این منطقه محروم صادر کرد.
همچنین دیگر حضور مدیران استان قم در نقاط محروم شهر فروردین ماه سال گذشته صورت گرفت و حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور پس از بازدید از این منطقه در نشست صمیمی با مردم منطقه نوبهار طی سخنانی گفته بود: منطقه محروم نوبهار از عقب‌ماندگی‌های انباشته‌ای رنج می‌برد و در بازدید از منطقه و نگاهی به مشکلات آن کم‌توجهی گذشته برخی مسئولان کاملا به چشم می‌آید.
وی مشکل اصلی این منطقه را بافت فرسوده آن دانست و گفت: برای اجرای طرح‌های مناسب و زیربنایی در منطقه نوبهار ابتدا باید به فکر احیای بافت‌های فرسوده در این منطقه باشیم.
استاندار قم با بیان اینکه دولت خدمتگزار اعتبارات ویژه‌ای را برای احیای بافت‌های فرسوده قرار داده است، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی و هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط پروژه بازسازی و ساماندهی بافت‌های فرسوده شهر مقدس قم به زودی از منطقه نوبهار آغاز می‌شود.
وی با اشاره به مصوبات به دست آمده طی بازدید از منطقه نوبهار تصریح کرد: کارگروه‌های ویژه روند اجرای پروژه‌ها را با جدیت پیگیری می‌کنند و بر اساس زمان‌بندی مشخص شده نسبت به انجام آنها گزارش می‌دهند.
در این بازدید از سوی مردم این منطقه مشکلاتی نظیر برق فشار قوی، تعریض و بهسازی آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌های منطقه، افزایش جایگاه‌های عرضه آب شیرین، بازسازی مقبره اباصلت و احداث ایستگاه پلیس مورد تاکید قرار گرفت.
دیگر حضور مدیران قم در نقاط محرم بهمن ماه سال گذشته صورت گرفت و مسئولان و مدیران ارشد قم از جمله استاندار، معاونان برنامه‌ریزی و عمرانی استانداری، شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولان اجرایی از برخی پروژه‌های عمرانی در شهرک فاطمیه بازدید کردند.
بهره‌برداری از پل روگذر آیت‌الله کاشانی که هم‌اکنون به اتمام رسیده، حریم خط راه‌آهن، تأمین روشنایی مناسب، تأمین امنیت منطقه، عملیات پل روگذر میثم واقع در بلوار میثم از نکاتی بود که در این بازدید مدیران مد نظر قرار گرفته و اعتبارات لازم برای حل مشکلات یاد شده اختصاص داده شد.
اما در تلاشی دیگر برای خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم قم و تلاش در حل مشکلات نقاط مختلف شهر، استاندار قم و مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار است که روز یکشنبه عازم منطقه محروم شیخ‌آباد شوند تا ضمن بررسی مشکلات منطقه، تصمیمات لازم برای محرومیت زدایی از این منطقه را اتخاذ کنند.
بازدید استاندار قم از منطقه شیخ‌آباد قرار است عصر فردا انجام شده و پیش از این نیز کمیته‌های تخصصی برای بررسی مشکلات این مناطق اعزام شده که مهم‌ترین مشکلات احصا شده منطقه شامل فاضلاب شهری، بوستان‌های فرسوده، آسفالت معابر، وجود دکل‌های برق، وجود دامداری‌ها کمبود مراکز فرهنگی و... است که با حضور مدیران تصمیمات لازم برای حل این مشکلات اتخاذ می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول