اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای بانک‌های استان اردبیل:

اصلی‌ترین مشکل بانک‌ها همخوانی نداشتن منابع و مصارف است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای بانک‌های استان اردبیل گفت: یکی از اصلی‌ترین مشکلات بانک‌ها همخوانی نداشتن منابع و مصارف و بی‌توجهی دریافت‌کنندگان تسهیلات به وصول به موقع است.

اصلی‌ترین مشکل بانک‌ها همخوانی نداشتن منابع و مصارف است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اصلان کریمی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات اشتغال و تسهیلات مددجویان کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به فعالیت خوب بانک ملی و دیگر بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه خوداشتغالی مددجویان کمیته امداد اظهار داشت: ما براساس منابع و مصارف خود هیچ مشکلی در پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد نداریم.
وی خاطر‌نشان کرد: بانک ملی تاکنون از 53 میلیارد تومان سهم پرداختی خود برای 584 فقره درخواست وام بیش از 32 میلیارد تومان را در حوزه خوداشتغالی مصوب کرده و بخشی از این مبالغ را نیز پرداخت کرده است.
کریمی تصریح کرد: از سهم 30 میلیارد تومانی مشاغل خانگی نیز تاکنون هفت فقره پرداختی داشتیم که با اولویت تأمین منابع بانکی این پرداختی‌ها انجام می‌شود.
این مسئول در مورد عملکرد بانک ملت نیز ادامه داد: بانک ملت نیز 286 پرونده معرفی شده داشته که 135 مورد آن را مصوب و برای 23 مورد پرداختی انجام شده است.
وی در حوزه مشاغل خانگی گفت: بانک ملت در این زمینه نیز از 36 مورد پرونده معرفی شده 16 مورد را مصوب کرده ولی تاکنون پرداختی نداشته است.
‌رئیس شورای بانک‌های استان اردبیل یکی از اصلی‌ترین مشکلات بانک‌ها را همخوانی نداشتن منابع و مصارف و بی‌توجهی دریافت‌کنندگان تسهیلات را وصول به موقع اعلام کرد و افزود: بانک ملت 300 میلیارد ریال منابع قرض‌الحسنه دارد که قرار است 95 درصد آن پرداخت شود که 270 میلیارد ریال آن پرداخت شده و مابقی نیز در مرحله پرداخت است.
کریمی به حجم زیاد پرداختی بانک‌ها نظیر تسهیلات ازدواج، وام‌های خوداشتغالی، تسهیلات قرض‌الحسنه برای ایثارگران و مددجویان بهزیستی و کمیته امداد اشاره کرد و اظهار داشت: گاه این پرداختی‌ها به حدی زیاد است که منابع و مصارف بانک‌ها همخوانی با هم ندارند.
وی به عملکرد خوب بانک کشاورزی در پرداختی‌ها اشاره کرد و از آمادگی این بانک برای پرداخت تسهیلات خوداشتغالی مددجویان کمیته امداد و همچنین مشاغل خانگی این قشر خبر داد.
در این جلسه مدیران برخی از بانک‌ها نیز گزارشی از عملکرد خود را در حوزه پرداختی به مددجویان کمیته امداد در قالب مشاغل خانگی و تسهیلات خوداشتغالی ارایه دادند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول