اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت؛

معرفی 1500 متقاضی تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌های عامل

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری از معرفی بیش از یک‌هزار و 500 نفر از متقاضیان طرح مشاغل خانگی از طریق آموزش فنی و حرفه‌ای برای دریافت تسهیلات در این استان خبر داد.

معرفی 1500 متقاضی تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌های عامل
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد نورالله سعیدی بعد از ظهر امروز در دیدار با مدیران مراکز فنی و حرفه‌ای این استان اظهار داشت: از این تعداد علاوه بر معرفی 950 نفر به اداره تعاون و کار و رفاه اجتماعی 550 نفر نیز در قالب تفاهمنامه با کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی شده‎اند.
وی افزود: از یک‌هزار و 503 نفر معرفی شده نیز یک‌هزار و 50 نفر تاییدیه لازم را برای دریافت تسهیلات دریافت کرده‌اند.
سعیدی با بیان اینکه این اداره‌ کل توان جذب سهمیه مشاغل خانگی سایر دستگاه‎های اجرایی این استان را نیز دارد، گفت: با توجه به اینکه مراجعه مردم به سازمان فنی و حرفه‌ای بیشتر از سایر دستگاه‌های اجرایی استان است، این آمادگی وجود دارد تا چنانچه سایر دستگاه‌ها امکان جذب سهمیه اشتغال خانگی خود را ندارند این سهمیه توسط فنی و حرفه‌ای جذب شود.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با جذب سهمیه مشاغل خانگی سایر دستگاه‌ها فنی و حرفه‌ای ظرف مدت یک ماه آینده اعتبارات مشاغل خانگی را جذب و در اختیار متقاضیان قرار خواهد داد.
وی در ادامه با اشاره به سهمیه اشتغال این اداره‌کل در سال ‌جاری افزود: این اداره ‌کل در سه بخش مربیان حق‌التدریس، آموزشگاه‌های آزاد و مشاغل خانگی باید 281 فرصت شغلی را در سال ‌جاری ایجاد کند که تاکنون 80 درصد تعهد سال جاری و 111 درصد از تعهد هشت ماه این اداره‌ کل محقق شده است.
سعیدی مهارت‌آموزی را مهم‌ترین عامل ایجاد اشتغال و کاهش مشکلات و معضلات اجتماعی برشمرد و گفت: مهارت‌آموزی لازمه ورود به بازار کار است.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای انجام فعالیت‌هایی است که می‌تواند فرد را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار آماده کند یا کارایی و توانایی وی را در انجام آن افزایش دهد.
وی ادامه داد: این آموزش‌ها کسب مهارت‌ها را در راستای تکنولوژی و علوم وابسته به همراه دانش‌های خاص مربوط به شغل و در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ارائه می‌دهد‌.
سعیدی تأکید کرد: توسعه آموزش‎های فنی و حرفه‌ای در شرایط کنونی برای اقتصاد و فرهنگ ایران و به ویژه شتاب‌دهی به فرایند تولید امری حیاتی است چراکه سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی و افزایش ابزار و تجهیزات و به طور کلی سرمایه فیزیکی بدون سرمایه انسانی بلااستفاده مانده و یا به نحو اقتصادی و کارآمد مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرد. 
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول