اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو اتحادیه طلافروشان ایلام:

عرضه سکه طلا توسط بانک ملی عامل بروز رانتخواری است

خبرگزاری فارس: عضو اتحادیه طلا فروشان ایلام گفت: عرضه سکه توسط بانک ملی عامل بروز رانتخواری است.

عرضه سکه طلا توسط بانک ملی عامل بروز رانتخواری است
مجتبی اسکندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: عرضه سکه توسط بانک‌های دولتی و تفاوت قیمت 60 هزار تومانی تمام سکه در بانک‌ها و بازار آزاد عامل ایجاد رانت در بانک‌هاست. 
وی ادامه داد: مسئولان بانک مرکزی و همچنین بانک ملی در استان ایلام که عامل عرضه سکه به مردم هستند باید با تدابیر موجه‌تری نسبت به عرضه سکه در بازار اقدام کرده تا مانع از هرگونه حباب نرخ سکه در بازار شده و مانع رانتخواری سوء استفاده کنندگان احتمالی باشند.
وی اضافه کرد: امروز بانک ملی در ایلام تنها مبادرت به عرضه ربع سکه کرده و از هرگونه عرضه تمام سکه خودداری کرده است.
اسکندری تصریح کرد: با این حال تفاوت قیمت سکه تمام بهار آزادی در بازار آزاد ایلام و بانک ملی به ازای هر عدد 60 هزار تومان است.
وی ادامه داد: بیشتر خریداران سکه از بانک‌ها نیز دلالان بوده که اقدام به خرید سکه کرده تا وارد بازار آزاد در استان ایلام نشود.
عضو اتحادیه طلا فروشان ایلام گفت: صنف طلافروشان ایلامی برای اینکه دست دلالان را قطع کرده و به بازار عرضه و تقاضا آرامش نسبی ببخشند از هرگونه خرید سکه از دلالان و مردم خودداری می‌‌کنند.
وی ادامه داد: اما دلالانی یافت شده که با خرید سکه از مردم تعدادی سکه جمع‌آوری کرده و سپس برای فروش به تهران مراجعه می‌کنند.
عضو اتحادیه طلا فروشان ایلام اضافه کرد: اکنون بخشی از دلالان در مسیر تهران - ایلام در تردد بوده و نسبت به خرید و فروش سکه طلا مبادرت می‌کنند.
اسکندری تصریح کرد: ظاهرا این دلالان نیز سود مناسبی را از خرید و فروش سکه دریافت کرده و خود عامل حباب قیمت در بازار سکه در ایلام شده‌اند.
عضو اتحادیه طلا فروشان ایلام گفت: البته امکان هرگونه سوء استفاده در عرضه سکه توسط رانتخواران نیز وجود دارد که باید دستگاه‌های نظارتی بیش از گذشته به این مهم توجه و عنایت ویژه داشته باشند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول