اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون گچساران خبر داد:

کسب رتبه برتر اداره تعاون گچساران در تشکیل تعاونی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون گچساران از کسب رتبه برتر این اداره در زمینه تشکیل تعاونی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

کسب رتبه برتر اداره تعاون گچساران در تشکیل تعاونی
سید اسلام حسینی‌نیک امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون افزون بر 25 تعاونی در گچساران تشکیل شده است.
رئیس اداره تعاون گچساران با اشاره به نقش و اهمیت تعاون در اقتصاد جامعه ابراز داشت: در گچساران افزون بر 1100 تعاونی وجود دارد و این تعاونی‌ها در بخش‌های مختلفی مشغول فعالیت بوده و به مردم خدمات مطلوبی ارائه می‌دهند.
وی بخش‌های خدماتی، تولیدی، کشاورزی، مصرف و مسکن را از جمله انواع خدمات ارائه شده از سوی تعاونی‌ها در گچساران برشمرد و تصریح کرد: 17 تعاونی در گچساران برای دریافت تسهیلات 3 هزار میلیون ریالی به بانک توسعه تعاون معرفی شده‌اند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه نیمی از تعاونی‌ها در گچساران با مشکل کمبود نقدینگی مواجه‌هستند، از بانک‌های عامل خواست تا در زمینه ارائه تسهیلات به این تعاونی‌ها همکاری لازم را داشته باشند.
حسینی‌نیک نبود وثیقه بانکی و برخی مراحل اداری غیر ضروری موجود را از جمله علت‌های عدم پرداخت تسهیلات به تعاونی‌ها از سوی بانک‌های عامل عنوان کرد.
وی ادامه داد: تعاونی‌ها اهرم مناسبی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی به شمار می‌‌ آیند و در بهره‌وری بهینه از شرایط زندگی، کار و تولید و ارتقای سطح درآمد و وضعیت اجتماعی جامعه مؤثر هستند.
رئیس اداره تعاون گچساران با بیان اینکه بخش تعاون به‌عنوان یکی از بخش‌های سامان‌ دهنده فعالیت‌های اقتصادی کشور است، ابراز داشت: نقش تعاونی‌ها در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در ایران چاره‌ساز بسیاری از مشکلات و موانع بوده است.
حسینی‌نیک خاطرنشان کرد: روحیه تعاون مردم را در برابر سختی‌ها در صحنه نگه داشته و اراده آنان را در اموری که مربوط به خود آنان است، عینیت می‌بخشد.
وی ادامه داد: تعاون و همکاری متقابل زمینه‌های یگانگی و وحدت و یکپارچگی هر چه بیشتر مردم را فراهم کرده و اعضای شرکت تعاونی با مشورت با هم از تجربیات یک‌دیگراستفاده می‌کنند.
حسینی‌نیک با اشاره به اینکه تعاونی‌ها فقط در مسایل اقتصادی کاربرد ندارند، خاطرنشان کرد: کشورهای موفق اقتصادی دنیا در بسیاری از زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی خود از تعاونی‌ها بهره می‌گیرند.
وی آموزش را از جمله ضرورت‌های تعاونی‌ها دانست و بیان کرد: آموزش سبب تقویت بنیه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه شده و آموزش تعاونی‌ها موجب گسترش این زمینه‌ها در سطوح مختلف جامعه می‌شود.
حسینی‌نیک گفت: تعاونی‌ها با نقش و جایگاهی که قانون اساسی کشور برای آن‌ها تعریف و تعیین کرده، باید جریان اصلی و منشأ بروز تحولات بزرگ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی باشند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول