اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی:

تقویت بخش تعاون در توسعه اقتصاد موثر است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی گفت: تقویت بخش تعاون در توسعه شاخص‌های اقتصادی تاثیر به‌سزایی بر جای می‌گذارد.

تقویت بخش تعاون در توسعه اقتصاد موثر است
جعفرصادق اسکندری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه یک تفاهمنامه بین سازمان بازرگانی و بنیاد توسعه کارآفرینی برای افزایش همکاری‌ها منعقد شده است، اظهار داشت: تقویت فعالیت تعاونی‌ها در رشته‌های مختلف یکی از عوامل موثر در توسعه اقتصاد قلمداد می‌شود پس برای محقق شدن این موضوع در راستای امضای این تفاهمنامه و عملی شدن مصوبات آن برنامه‌ریزی شد.
وی به یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از مسئولان در این حوزه اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در یکی از فرمایشات خود بر این موضوع تاکید کرده‌اند 25 درصد فعالیت‌های بخش اقتصادی و تولید ناخالص داخلی کشور باید در بخش تعاون محقق شود برای جامه عمل پوشاندن به این مطلب تفاهمنامه مذکور بین مسئولان این دو سازمان به امضا رسید.
این مسئول با بیان اینکه یکی از محورهای فعالیت در این تفاهمنامه بازرگانی داخلی است، تصریح کرد: فرش دستباف یکی از عمده‌ترین تولیدات استان قلمداد می‌شود در صادرات و تولید این محصول جایگاه مطلوبی دارد بر این اساس با هدف ارتقای سطح کیفی زندگی مردم، ایجاد رفاه اجتماعی تعاونی‌ها در این زمینه نقش‌آفرینی خواهند کرد.
اسکندری ادامه داد: تعاونی‌ها در زمینه تنظیم بازار، اصناف، نمایشگاه عرضه مستقیم، مدیریت شبکه توزیع، پخش و .... به شکل موثر شرکت خواهند کرد تا اهداف ترسیم شده برای این تفاهمنامه جنبه عملی پیدا کند از طرف دیگر آرمان مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد اقتصادی نیز به معنای واقعی کلمه در جامعه نمود پیدا کند.
این مسئول با بیان اینکه یکی دیگر از محورهای تصریح شده در این تفاهمنامه بازرگانی خارجی است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این سازمان ایجاد شرکت‌های مشاوره فنی و بازاریابی است که باید در راستای شناسایی بازارهای هدف، شناسایی کالای تولید شده، ارائه آموزش‌های تخصصی و فنی به تاجران، تحقیقات بازاریابی و کالایی گام‌های موثری برداشته شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول