اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره شرکت تعاونی دهیاران بخش مرکزی گرگان:

تعاونی دهیاری‎ها با واگذاری اقدامات عمرانی رونق می‎گیرد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره شرکت تعاونی دهیاران بخش مرکزی گرگان از مسئولان خواست با توجه به قابلیت‌های تعاونی دهیاری، اقدامات خدماتی و عمرانی به این تعاونی‎ها واگذار شود تا رشد و بالندگی روستاها رونق یابد.

تعاونی دهیاری‎ها با واگذاری اقدامات عمرانی رونق می‎گیرد
محمد‎علی حمزه‎نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: این تعاونی با سابقه 30 ساله‎ای که دارد مبنای فعالیت خویش را بر ساماندهی و جمع‎آوری زباله‎ها و نخاله‎های روستایی، حفاری و عملیات پیمانکاری و احداث ساختمان‎های دهیاری متمرکز کرده است.
وی به برنامه‎های آینده این تعاونی اشاره کرد و یادآور شد: خرید محصولات کشاورزی، ایجاد فروشگاه‌های سموم دفع آفات و ارائه خدمات به کشاورزان منطقه از جمله برنامه‎هایی است که این تعاونی برای رفاه حال روستاییان در نظر گرفته است.
عضو هیئت مدیره شرکت تعاونی دهیاران بخش مرکزی گرگان استطاعت مالی را یکی از مهم‌ترین مشکلات این تعاونی ذکر کرد و ابراز داشت: کمبود منابع مالی متاسفانه همه تعاونی‎ها را تهدید می‎کند، ولی با توجه به ویژگی خاص این تعاونی که متعلق به 57 روستای بخش مرکزی شهرستان گرگان است این قابلیت وجود دارد که حتی در بخش بهاران که حدود 35 دهیاری دارد را در زمینه فعالیت‎های عمرانی و خدماتی تحت پوشش قرار دهد.
حمزه‎نژاد تصریح کرد: برای حمل و نقل مصالح و انجام حفاری به منظور انجام پروژه‎های عمرانی سطح شهرستان، ماشین‎آلاتی در اختیار این تعاونی است که حتی در خارج از محدوده شهرستان، این توانمندی برای ارائه خدمات در تعاونی دهیاری وجود دارد و با تعامل بهتر و بیشتر مردم روستا با این مجموعه این زمینه فراهم می‎شود تا تعاونی دهیاری بتواند درآمدزا باشد.
وی یکی از اهداف تاسیس دهیاری‎ها را مبنای خودکفایی آنان عنوان کرد و اذعان داشت: حمایت‎هایی که از طریق وزارت کشور و دولت به دهیاری‎ها می‎شود سبب شده تا بتوانیم هزینه‎های جاری و عمرانی روستاها را مرتفع کنیم.
این مسئول عدم آشنایی روستاییان و دریافت هزینه در قبال ارائه خدمات دهیاری را یکی دیگر از چالش‌های موجود دانست و گفت: با تاسیس این تعاونی تقریبا 70 درصد مشکلات برطرف شده که امیدواریم با همکاری و حمایت مسئولان استانی شاهد رفع صد درصدی مشکلات دهیاری‎ها باشیم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول