اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی:

بخش تعاون باید دارای مزیت باشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: بخش تعاون باید دارای مزیت باشد تا افراد به فعالیت و سرمایه‌گذاری در این بخش گرایش داشته باشند.

بخش تعاون باید دارای مزیت باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، علی‌اکبر لبافی در یازدهمین نشست هم‌اندیشی تعاون‌گران استان با اشاره به مقبولیت تعاون در کشور اظهار داشت: آنچه در تعاون دیده می‌شود با مقبولیت آن فاصله زیادی دارد و بنا داریم این فاصله را کم کنیم. 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان جایگاه ویژه خراسان رضوی در کشور  عنوان کرد: انتظار مسئولان استان و کشور این است که تعاون در استان جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.
لبافی در ادامه بیان کرد: بخش تعاون نیازمند توسعه است و تحقق این امر در گرو همت عمومی و همه‌جانبه است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خاطر نشان کرد: بر اساس پیش‌بینی قانون‌گذار در برنامه پنجم توسعه بایستی سهم تعاون در اشتغال و اقتصاد کشور به 25 درصد برسد که اصلی‌ترین هدف ما ایجاد جهش و ارتقا در این بخش در راستای تحقق این امر است و در این راستا از تمام تعاون‌گران و فعالان این عرصه می‌خواهیم که پیشنهادات خود را با محوریت ظرفیت‌سازی به منظور رشد و توسعه بخش تعاون ارائه کنند.
وی تاکید کرد: بخش تعاون باید دارای مزیت باشد تا سرمایه‌گذاران و افراد به فعالیت در این بخش گرایش داشته باشند. 
لبافی در رابطه با واگذاری برخی امور در حوزه تعاون به بخش خصوصی در چارچوب قوانین و بصورت ضابطه‌مند اعلام آمادگی کرد و عنوان داشت: ارائه آموزش‌های کاربردی، ظرفیت‌سازی و هدایت منابع بانکی به بخش تعاون از جمله اقدامات مهم و اثرگذار در توسعه و تقویت این بخش است.
لبافی افزود: توسعه تعاون نه تنها به تولید ثروت و اشتغال در کشور کمک زیادی می‌کند بلکه آثار خوب دیگری هم در سایر بخش‌ها دارد.
در این جلسه یزدانی مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش تعاون نیز به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت: دولت‌هایی که سیاست آنها توسعه عدالت اجتماعی است به دنبال رشد و تقویت تعاون هستند و تمام خدمات و تسهیلات پرداختی دولت به این بخش نیز، به منظور توسعه عدالت اجتماعی است.
وی تاکید کرد: هرگونه تفرقه و بحران در این بخش آثار بسیار نامطلوبی را در پی دارد و تمام فعالان بخش تعاون در کشور بایستی در همه سطوح دارای همبستگی باشند و با هماهنگی با سیاست‌های دولت و در فضایی آکنده از هم‌افزایی و تعامل سبب پیشرفت و تقویت این بخش شوند.
وی با بیان اینکه برخی تعاونی‌ها در کشور از رسالت اصلی خود دور شده‌اند، این امر از آفت‌های بخش تعاون برشمرد و تاکید کرد: آفت‌زدایی در این بخش باید به دست خود تعاون‌گران در تمام سطوح انجام شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول