اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس حوزه سایبری در کشور:

جوانان بیشترین بازدیدکنندگان سایت رهبری هستند

خبرگزاری فارس: مدرس حوزه سایبری در کشور گفت: جوانان بیشترین بازدیدکنندگان سایت مقام معظم رهبری هستند.

جوانان بیشترین بازدیدکنندگان سایت رهبری هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن میثمی عصر امروز در جمع دانشجویان وبلاگ‌نویس بسیجی استان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به اینکه انتخاب عنوان مناسب برای وبلاگ‌نویس بسیار اهمیت دارد، اظهار داشت: استفاده از اسامی مشابه مخاطب را سر درگم می‌کند زیرا می‌پندارد که وبلاگ‌ها از یکدیگر کپی شده‌اند.
وی، احترام به مخاطب را از دیگر ویژگی‌های یک وبلاگ‌نویس دانست و افزود: وبلاگ‌نویسان حتما به مخاطبان خود جواب دهند زیرا فضای مجازی یک فضای دو طرفه است.
میثمی با اشاره به اهمیت رفتارهای وبلاگ‌نویس در فضای مجازی اذعان داشت: تعامل با مخاطب از دیگر ویژگی‌های یک وبلاگ‌نویس خوب است.
وی به بررسی لینک‌های انجام شده توسط سرویس دهنده‌های جاسوسی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: جمع‌آوری کنندگان و طبقه‌بندی کنندگان خارجی همواره درصدد بررسی لینک‌های داخلی هستند زیرا یکی از ماموریت‌های آنان این است که بدانند وبلاگ‌های ایرانی با چه موضوعاتی را دنبال کرده و با چه سایت‌هایی در ارتباط هستند.
وی با اشاره به تقسیم‌بندی لینک‌های ایرانی در فضای مجازی توسط «جان کلی» در مصاحبه با تلویزیون بی‌بی‌سی، اظهار داشت: دشمن به طور دایم فضای وبلاگی ایران را کنترل می‌کند و آن را به گروه‌های حامی دولت، حامی دموکراسی، شیعه، مذهبی کاران و محافظه کاران، حوزه شعر و ادبیات و غیره تقسیم کرده است.
این فعال شبکه اینترنتی، به مصاحبه «جان کلی» در شبکه‌های ماهواره‌ای اشاره کرد و گفت: طبق تقسیم‌بندی‌های او، تنوع عمیقی بین وبلاگ‌های ایرانی به چشم می‌خورد که نشان دهنده وجود حاکمیت یک فرهنگ متفاوت بر عرصه وبلاگ‌نویسی در ایران است.

*جوانان بیشترین بازدیدکنندگان سایت رهبری هستند
وی با بیان اینکه مطالب و وبلاگ‌های ما در کشور مورد توجه دشمن است، افزود: طبق تقسیم‌بندی‌های «جان کلی» جوانان بیشترین بازدیدکنندگان سایت مقام معظم رهبری هستند.  
میثمی استفاده از «فید خوان‌ها» را به وبلاگ‌نویسان تاکید کرد و گفت: این امر در به‌روز رسانی اطلاعات کمک می‌کند.
وی، کوتاه نویسی و شجاعانه نوشتن را از اصول وبلاگ‌نویسی دانست و گفت: وبلاگ‌نویسان از کپی کردن مطالب پرهیز کنند.
این مسئول با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در این راستا، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری دو بار با صراحت تذکر داده‌اند که در نوشتن وبلاگ‌ها تقوا را رعایت کرده و از جاده انصاف خارج نشوید و به کسی به راحتی برچسب و تهمت نچسبانید.
وی، با بیان اینکه وبلاگ باید خالی از دروغ و غیبت درباره افراد سیاسی و رده بالای کشور باشد، اذعان داشت: وبلاگ‌نویسان تنها نظرات خود را بدون جبهه‌گیری شجاعانه بنویسند.
 
*انتخاب یک سناریو برای وبلاگ ضرورت دارد
میثمی با بیان اینکه وبلاگ‌نویسان یک زمینه کاری ویژه برای خود انتخاب کنند، یادآور شد: انتخاب یک سناریو برای وبلاگ‌نویس ضرورت دارد زیرا جذب مخاطب کرده و موجب می‌شود تا مخاطب مطالب وبلاگ را دنبال کند.
وی حضور هوشمند در شبکه‌های اجتماعی را یکی دیگر از کاربردهای کاربران در فضای مجازی دانست و ابراز داشت: تعامل با کاربران شبکه و ایجاد ارتباط در فضای شبکه اجتماعی فضای بحث و تبادل نظر را فراهم می‌کند تا حقانیت خود را ثابت کنیم.
وبلاگ‌نویس برتر سال 88 کشور، حضور در شبکه‌های اجتماعی را استفاده مناسب از ابزار گزارش‌دهی و مسدوددهی برای افرادی که نوشته‌های غیراخلاقی منتشر می‌کنند دانست و گفت: شبکه‌های اجتماعی نوعی سکوی پرتاب حرف‌های شما محسوب می‌شوند.
 
*140 شبکه اجتماعی شناسایی شده است
وی با بیان اینکه تاکنون 140 شبکه اجتماعی شناخته شده است، ابراز داشت: بیشتر این شبکه‌ها بیداری و امنیت نداشته و دارای امکانات کافی نیز نیستند و بیشتر حالت نرم‌افزاری دارند.
میثمی، برخی از شبکه‌های اجتماعی نمونه را برشمرد و عنوان داشت: دو شبکه «کلوب» و «افسران» جزو شبکه‌های اجتماعی داخلی هستند.
وی با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی گوگل پلاس، فیس‌بوک، توییتر و یوتوب جزو شبکه‌های اجتماعی خارجی هستند، اظهار داشت: بین‌المللی بودن این شبکه‌ها و ایجاد ارتباط از طریق آنها با رهبران جنبش بیداری در منطقه از مزیت‌های عضویت در این شبکه‌هاست.
این مسئول، برخی از معایب عضویت در این شبکه‌ها را برشمرد و اذعان داشت: استفاده از فیلتر شکن و VPN اطلاعات سیستم را زیر سئوال می‌برد.
وی، تنظیم قرارهای وبلاگ برای حضور در برنامه‌های حقیقی را از دیگر استفاده‌های فضای مجازی عنوان کرد و ابراز داشت: برای جلوگیری از اختلاف و آفت باید از اختلاط خانم‌ها و آقایان جلوگیری شود.
میثمی خطاب به دانشجویانی که تاکنون موفق به ایجاد وبلاگ در فضای مجازی نشده‌اند، اظهار داشت: افرادی که توانایی ابداع دارند دست به کار شوند و با توکل بر خدا برای گفتن حرف حق به بهترین نحو ممکن به میدان بیایند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول