اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه:

تقسیم اوامر رهبری در نظام ولایی معنا ندارد

خبرگزاری فارس: جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: در نظام ولایی تقسیم اوامر رهبری به مولوی و ارشادی وجود ندارد.

تقسیم اوامر رهبری در نظام ولایی معنا ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی در جمع فرماندهان، مدیران و پایوران سپاه علی بن ابیطالب(ع) در حسینیه ثارالله اظهار داشت: بعضی‌ها با چانه زنی می‌خواهند نظر خودشان را به ولایت تحمیل کنند، نمونه این افراد در طول تاریخ نیز بسیار است، محمد بن حنفیه برادر امام حسین(ع) آن زمان که حضرت می‌خواستند از مدینه به کوفه بروند ساعت‌های فراوان با ایشان نسبت به عدم رفتن به کوفه صحبت کرد تا امام را متقاعد کرد و این در حالی بود که حرکت امام به سمت کوفه تقدیری بود که به زنده ماندن دین خدا ختم می‌شد.
وی افزود: حسینی بودن یعنی نسبت به ولایت، وابستگی فکری و عملی داشتن و به دنبال تحمیل نظر نبودن، ولایت را برای خود نخواستن، بلکه خود را برای ولایت خواستن.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه در 1372 سال قبل یعنی در دهه محرم سال 61 هجری قمری نهضتی با عنوان نهضت حسینی شروع شد که هرگز خاتمه نمی‌یابد، اظهار داشت: شاید جمله کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا نکته‌ای بر همین امر داشته باشد و شاید اصرار خداوند متعال و رسولش و ائمه معصومین(ع)  بر اینکه نهضت کربلا همواره زنده بماند، به همین دلیل باشد که می‌دانستند با زنده نگهداشتن جریان کربلا، اسلام زنده می‌ماند.
حاجی صادقی با اشاره به سخنان آیت الله مشکینی در یکی از خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: ایشان تمام مستحبات اسلام را بررسی کردند و اعلام داشتند، راس تمام مستحبات زیارت امام حسین(ع) و بعد آن خدمت به مردم است.
وی افزود: بعضی از علمای ما خلاف احتیاط می‌دانستند ترک زیارت امام حسین(ع) را بی دلیل و زیارت ایشان برای یکبار در طول عمر انسان وجوب می‌دانستند.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: پیامبر می‌دانست که عامل بقیه اسلام قیام امام حسین(ع) است و به همین دلیل در همان خردسالی امام حسین(ع) فرمودند « حسین منی و انا من حسین».
حاجی صادقی گفت: یکی از راه‌های زنده ماندن نهضت حسینی همین مجالس عزاداری برای ایشان است که دشمن با توجه به همین امر نیز در تلاش است این مجالس را بی خاصیت و کم اهمیت جلوه دهد.
وی با بیان اینکه در بین دشمن مطرح شده که عاشورا و مجالس عزاداری برای امام حسین(ع) را نمی‌توان از شیعه گرفت اما می‌توان بی خاصیت و یا کم خاصیتش کرد، اظهار داشت: شیوه دشمن در برابر این مسئله به این صورت است که تلاش می‌کند بعد احساسی عاشورا را بزرگ و بعد حماسی عاشورا را کمرنگ کند.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: اقتضای پاسداری از نهضت حسینی این است که به بعد حماسی عاشورا پرداخته شود.
حاجی صادقی به برشمردن شاخصه‌های جبهه نهضت حسینی پرداخت و اظهار داشت: نخستین شاخصه جبهه نهضت حسینی این است که حق تقدم دادن به دین خدا بر همه چیز که همین امر نیز باعث شد که حسین زنده بماند، زیرا که همه چیزش را فدای دین اسلام کرد. بعضی‌ها تا زمانی پیرو دین هستند که خرج و هزینه نداشته باشد.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: اگر قبول داریم انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) تولد جدید اسلام ناب بوده است، امروز هزینه انقلاب شدن، هزینه دین شدن است.
وی با بیان اینکه ولایتمداری دومین شاخص جبهه نهضت حسینی است، اظهار داشت: حسینیان می‌دانند که حاکمیت و اراده خدا در ولایت تجلی پیدا می‌کند و فرمانبری از ولایت، فرمانبری از خداست.
وی با مقایسه حضرت ابوالفضل و محمد بن حنفیه اظهار داشت: ولایتمداری حضرت ابوالفضل(ع) موجب شد که به درجه‌ای برسد که امام حسین(ع) خطاب به او می‌فرماید جانم به فدای تو ابوالفضل. هیچ کجا سراغ نداریم که حضرت ابوالفضل سئوالی از امام حسین (ع) کرده باشد.
حاجی صادقی با بیان اینکه سومین شاخص مقام تسلیم در برابر خداست، اظهار داشت: جبهه حسینی می‌گوید من اقدام می‌کنم اما نتیجه چه بشود، هر آنچه خدا بخواهد، خود را تسلیم امر الهی می‌داند و هیچگاه طلب کار خدا نمی‌بیند.
وی افزود: امام حسین(ع) و یارانش یک کلمه هم شکایت و گله از خدا نکردند، انسان حسینی هرگز خودش را طلبکار خدا نمی‌داند، هر چقدر هم که اعمال صالح انجام داده باشد.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه خطاب به رزمندگان اسلام اظهار داشت: مراقب باشید که به واسطه عمل صالح خود دچار غرور و تکبر نشوید، شیطان خود عمل صالح را موجب سقوط انسان قرار می‌دهد، همواره خود را بدهکار خدا و دین و انقلاب بدانید.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول