اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تجمع عاشورایی اردبیلی‌ها بوی «لبیک حسین لبیک» گرفت؛

دنیا نه‌قدر واردی حسین رهبریمیز دیر

خبرگزاری فارس: تجمع 150 هزار نفری اردبیلی‌ها در عصر عاشورای حسینی در حالی برگزار شد که مردم این شهر فریاد لبیک یا حسین سر داده و در آستانه شام غریبان عزای عظمای حسین را به زینب بلاکش تسلیت گفتند.

دنیا نه‌قدر واردی حسین رهبریمیز دیر
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل در این مراسم که دقایقی پیش به پایان رسید عزاداران حسینی در اردبیل که از صبح امروز با برپایی دسته‌جات عزاداری در هر کوی و برزن و خیابان بر سر و سینه زده بودند در تجمع عاشورایی خود با شهید نینوا و سقای کربلا لبیکی دوباره گفتند.
این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط رضا محمدپور قاری ممتاز و بین‌المللی اردبیل در هوای سرد پائیزی آغاز شد اما شور و حرارت حسینی مردم این دیار حال و هوایی خاص به این محفل بخشید و زنان و مردان در حالی که قطرات اشک در چشمانشان حلقه زده بود در سوگ شهیدان کربلا و اسرای نینوا به ویژه حضرت زینب (س) اشک ماتم ریخته و با این شیرزن کربلا در برپا داشتن شام غریبان حسینی همنوا شدند.
در این مراسم حسین غفاری شاعر حسینی و عاشورایی اردبیل که اشعار مراثی ذی‌قیمتی دارد اشعاری را در مرثیه مولای خود حضرت عباس(ع) و امام حسین(ع) قرائت کرده و به فضای معنوی مجلس شور و حال خاصی بخشید.
در این اشعار که بارها شرکت‌کنندگان با ندای لبیک حسین لبیک، شاعر عاشورایی اردبیل را همراهی کردند غفاری از شجاعت و شهامت امام حسین (ع) در دشت نینوا سخن به میان آورد و از امام متقی حسین ابن علی(ع) به عنوان رهبر حقیقی امت اسلامی یاد کرد.
این شاعر اشعاری چون«اسلام حنیفی زنده الیین حسیندور/ تخت شرفه کیمدی برازنده حسیندور/ زینب دده حقین کیمین ایستر حسیندور و ...» قرائت کرده و از دشمنان حقیقی دین اسلام به ویژه گروه‌های ضاله وهابیت خواست تا با مشاهده این تجمع عظیم از غیرت و شرف حسینی‌ها و ابوالفضلی‌ها شرم و حیا کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که از شبکه‌های مختلف سیما اعم از شبکه یک، دو، سه، چهار، شبکه سه‌گانه جام جم، شبکه سحر، شبکه قرآن، شبکه شما، العالم، پرس تی‌وی و بسیاری از شبکه‌های داخلی و برون‌مرزی به صورت مستقیم پخش می‌شد در ادامه مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شهروز حبیبی، بهروز سیفی، حسین یحیوی و قادر ساعی به مداحی پرداخته و در رثای سیدالشهدا و یاران باوفایش و مظلومیت حضرت زینب(س) و رقیه سه ساله اشعاری قرائت کرده و حاضران نیز به سینه‌زنی پرداخته و اشک ماتم ریختند.
این مراسم که بیش از دو ساعت به طول انجامید منتهی به نماز مغرب و عشا شد که قرار است به دنبال این مراسم آئین شام غریبان حسینی نیز امشب در مساجد استان اردبیل با شور و حال خاص برگزار شود.
انتهای پیام/ز20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول