اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی:

دیدگاه‌های امام و رهبری در انتخاب نماینده اصلح سرمشق باشد

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی استان آذربایجان‌شرقی گفت: مردم باید در انتخاب نماینده اصلح نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی را سرمشق قرار دهند.

دیدگاه‌های امام و رهبری در انتخاب نماینده اصلح سرمشق باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان، احمد فرشبافیان به تشریح دیدگاه‌های امام خمینی(ره) در خصوص ویژگی‌های شخصیتی نمایندگان مجلس پرداخت و افزود: تدین و وجود روحیه و تفکر حمایت از اقشار مستضعف از ویژگی‌های بارز یک نماینده مجلس از دید امام خمینی (ره) است به گونه‌ای که امام خمینی (ره) همواره بر این امر تاکید می کردند که مردم در انتخاب نمایندگان باید این مسئله را مدنظر داشته باشند که خاستگاه‌های نامزدهای نمایندگان کجاست و حامی کدام قشر خواهند بود.
استاد دانشگاه تبریز با اشاره به نقطه‌نظرات مقام معظم رهبری در خصوص ویژگی‌های شخصیتی نمایندگان مجلس نیز گفت: آیت‌الله خامنه‌ای نیز همواره بر این امر تاکید دارند که باید افرادی به عنوان نماینده مجلس انتخاب شوند که وابسته به اصحاب ثروت و قدرت نباشند تا بتوانند بی آنکه وامدار شخص یا گروهی باشند وظایف خود را انجام دهند.
وی با اشاره به وجه اشتراک و نکته تاکید این امام و رهبری گفت: همواره به این مسئله تاکید و اصرار داشته‌اند که وقتی نماینده‌ای اعتقاد یقینی به اسلام داشته و درد دین و مردم داشته باشد، طبیعتا تمایلش به اقشار مستضعف جامعه خواهد بود و نه به اصحاب پول و قدرت.
فرشبافیان در ادامه با یادآوری اینکه ما باید برای خود شاخصه‌هایی برای تشخیص نامزدهای اصلح داشته باشیم، تصریح کرد: وقتی نامزدی صدها میلیون تومان برای تبلیغات هزینه می‌کند، مردم باید در قصد و نیت او شک کنند و به این کارها به دیده سوءاستفاده و تطمیع بنگرند.
رئیس جهاد دانشگاهی استان در پاسخ به سؤالی در مورد مواضع سیاست خارجی نمایندگان مجلس با تاکید بر اینکه یکی از معیارهای مردم در انتخاب نمایندگان باید بحث سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران باشد، گفت: امروز سیاست داخلی و خارجی کشور به هم تنیده است و به فرمایش رهبری قرآن باید معیار انتخاب‌های ما باشد.
وی یا اشاره به مصادیق و ویژگی‌های انتخاب نماینده اصلح در قرآن کریم به خصوص در آیه 54 سوره مبارکه مائده تصریح کرد: عزتمند بودن در مقابل کافران یکی از این ویژگی‌هاست و ما باید نماینده‌ای را انتخاب کنیم که عزتمند بوده و ذره‌ای مرعوب دشمنان نباشد.
فرشبافیان، تواضع در برابر مومنان، کارکردن در راه خدا و نظام اسلامی تا حد توان همچون دوران دفاع مقدس و نیز نهراسیدن از ملامت دشمنان بین‌المللی را از دیگر ویژگی‌های بارز نمایندگان برشمرد و افزود: نمایندگان در مواضع  سیاست خارجی خود باید قدرتمندانه در مقابل دشمنان بین‌المللی ایستادگی کند و از موج بیداری کشورهای اسلامی و حقوق حقه مسلمانان جهان حمایت لازم را داشته باشند.
وی تصریح کرد: باید کاندیداهایی انتخاب شوند که آمادگی علمی و دفاعی داشته باشند که مصداق این آمادگی و عزتمندی می‌تواند مطالبه کاهش هر چه بیشتر روابط با انگلیس از نمایندگان، در آینده باشد که بسترهای قانونی آن نیز به تازگی در مجلس هشتم مهیا شده است.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول