اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات نکا خبر داد:

تشکیل ستادهای عتبات عالیات در شهرستان‌های مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات شهرستان‌های نکا از تشکیل ستاد عتبات عالیات در شهرستان‌ها مازندران با محوریت امامان جمعه و فرمانداران خبر داد.

تشکیل ستادهای عتبات عالیات در شهرستان‌های مازندران
صفرعلی محمدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: تاکنون بیش از 120میلیون ریال توسط مردم شهرستان نکا برای بازسازی عتبات و عالیات در عراق اختصاص داده شد.
وی تصریح کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات از زمان شروع به‌کار تا اوایل سال 90 به صورت متمرکز از طریق استان اداره می‌شد و با هماهنگی دفاتر ائمه جمعه در شهرستان‌ها در جمع‌آوری نذورات و کمک‌های مردمی اقدام می‌کردند.
وی با اشاره به دستور ستاد عتبات عالیات کشور و استان مبنی بر تشکیل ستاد عتبات عالیات در شهرستان‌ها‌ی مازندران خاطرنشان کرد: یک نفر رئیس ستاد عتبات عالیات شهرستان و شش نفر متشکل از امام جمعه، فرماندار، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، فرماندهی سپاه ناحیه، مدیر آموزش و پرورش و مدیر اداره اوقاف و امور خیریه از اعضای هیئت امنای این ستاد هستند.
محمد‌زاده افزود: برنامه‌ریزی مناسب برای جمع‌آوری نذورات و کمک‌های نقدی و غیرنقدی به منظور تامین بخشی از نیازهای بازسازی عتبات عالیات عراق، حرمین شریفین امامان (ع) انجام شده و تاکنون 60 پروژه مهم توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف، کربلای معلی، کاظمین و سامرا صورت گرفته و 9پروژه مهم دیگر در دست اقدام است.
این مسئول گفت: مبلغ جمع‌آوری شده در این شهرستان تاکنون وجه نقدی 105 میلیون ریال، طلا به ارزش 4 میلیون و 880 هزار ریال، برنج برای پخت در حرم‌های کربلا، نجف و سامرا 500 کیلو به ارزش 15 میلیون ریال، اعزام نیروهای تخصصی بنا، جوشکار، سنگ کار، آرماتوربند به تعداد 18 نفر بوده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان نکا با تقدیر از پایگاه‌های  مقاومت بسیج ادارات، نهادها و سازمان‌ها و افراد خیر که در این زمینه کمک و مساعدت خوبی داشتند، ابراز داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات با گذشت چندین سال از آغاز فعالیت خود با حمایت خیرین و دلدادگان ائمه اطهار(ع) پروژه‌های بزرگی را در حرم‌های مطهر نجف، کربلا و کاظمین و سامرا اجرا کرد و تعدادی نیز در دست اجرا است.
محمدزاده خاطرنشان کرد: اتمام عملیات بازسازی طلا کاری گنبد امام جواد(ع)، طلاکاری گلدسته‌های حرم مطهر، کاشی کاری به مساحت یک هزار و 780 متر مربع، انتقال و تعویض بیش از 15 هزار متر مربع سنگ صحن، ساخت 64 درب چوبی حجره‌های صحن، راه‌اندازی کارگاه‌های پرداخت کاری، احداث یک باب سقاخانه، تامین لوستر حرم مطهر، تامین تجهیزات برقی حرم و تامین فرش حرم از مهم‌ترین فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات در کاظمین است.
وی خاطرنشان کرد: طراحی ضریح مطهر امام عسکریین(ع)، طراحی و ساخت صندوق‌های قبور، طراحی و اجرای مناره ساعت حرم طفلان مسلم(ع)، تهیه طرح توسعه سرداب بقیه الله الاعظم(عج)، ساخت و نصب گلدسته‌های حرم طفلان مسلم(ع)، ارسال سیمان و مصالح ساختمانی، تامین آب سردکن و جارو برقی و پنکه برای حرم مطهر و تامین دو دستگاه خودرو برای حرم‌های سامرا و مسیب از مهم‌ترین فعالیت‌ها در سامرا و مسیب است.
این مسئول تصریح کرد: تعویض سنگ‌های حرم مطهر، سنگ کاری خیمه گاه امام حسین(ع)، ساخت دو باب درب طلای حرم مطهر حضرت ابوالفضل(ع)، ساخت و نصب ضریح و درب قتلگاه امام حسین(ع)، کاشی کاری به مساحت یک هزار و 780 متر، انجام مطالعات ژنو تکنیک و ژنو فیزیک، تامین فرش حرمین، تامین سامانه صوتی حرم و احداث دو باب سقاخانه از برخی از فعالیت‌های ستاد در کربلا بود.
محمدزاده در پایان اذعان داشت: ترمیم و تعویض حرم و کاشی کاری و معرق وردی ایوان حرم مطهر، احداث حسینیه حیدریه، دارالضیافه و استراحتگاه، ساخت و نصب 13 برج روشنایی، احداث خط انتقال آب از کوفه به نجف، اجرای پروژه اصلاح و تقویت سیستم حرم مطهر و احداث 216 چشمه سرویس بهداشتی در اطراف حرم از جمله فعالیت‌های این ستاد در نجف اشرف است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول