اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تاکنون صورت گرفت؛

کمک 23 میلیون تومانی نهبندانی‌ها به عتبات عالیات

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات نهبندان گفت: مردم نهبندان از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ 23 میلیون تومان را به صورت نقدی به عتبات عالیات کمک کرده‌اند.

کمک 23 میلیون تومانی نهبندانی‌ها به عتبات عالیات
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، محمودرضا بخشی ظهر امروز در سومین همایش خادمان عتبات مقدسه شهرستان نهبندان که با حضور رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات و مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی همراه بود، اظهار داشت: کمک به بازسازی عتبات عالیات در حقیقت امری معنوی با پاداش زیاد و نوعی باقیات صالحات به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون مردم مومن این شهرستان مبلغی بیش از 23 میلیون تومان را به صورت نقدی برای بازسازی عتبات عالیات کمک کرده‌اند، تصریح کرد: همچنین تاکنون مبلغی بیش از 5 میلیون تومان به صورت غیر نقدی جمع‌آوری شده که این مبالغ در شرایطی توسط مردم ولایت‌مدار نهبندان کمک شده که آنها در محرومیت و از نظر وضعیت معیشتی در تنگنا قرار دارند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان نهبندان از برگزاری جلسات مستمر و متعدد در شهر نهبندان و شوسف در راستای بازسازی عتبات عالیات و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای این امر مهم خبر داد.
بخشی افزود: در ماه مبارک رمضان پاکت‌هایی با عنوان هدیه به اهل بیت(ع) طراحی و در اختیار مردم قرار گرفت.
وی ادامه داد: در سطح مدارس شهرستان نیز جشن‌های محبت به اهل بیت (ع) برگزار گردید که در نهایت مبلغ 7 میلیون تومان نیز برای بازسازی عتبات عالیات کمک جمع‌آوری شد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان نهبندان با اشاره به اینکه طی چندین نوبت اعزام نیروی کارگر برای بازسازی عتبات عالیات را از این شهرستان انجام دادیم، گفت: طرح هدیه خشت طلا به حرمین شرفین نیز در سطح شهرستان اجرایی شد که خوشبختانه با استقبال خوب مردم رو به رو شده است.
بخشی اظهار داشت: قیمت هر خشت طلا نیز مبلغ 350 هزار تومان است که خیرین و ارادتمندان به ائمه اطهار(ع) می‌توانند آنها را خریداری و مشخصات خویش را بر روی آن درج کنند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی نیز در این همایش ضمن اشاره با اینکه کمک به بازسازی عتبات عالیات دارای اجری والاست، تصریح کرد: امروزه ما شیعیان به توجه به ارادت قلبی خویش نسبت به اهل بیت(ع) باید اقتدار خویش را در زمینه ساخت عتبات عالیات به جهانیان نشان دهیم.
حجت‌الاسلام رمضان زاهدی در ارتباط با ثواب و اجر زیارت کربلا و امام حسین(ع) افزود: در روایات اسلامی آمده که زیارت کربلا از یک تا هزار مرتبه ثواب آن بیشتر از یک عمره و حج است البته این اجرها بستگی به معرفت زائر نسبت به امام حسین(ع) دارد.
وی یادآور شد: انسان با یک کربلا رفتن با معرفت می‌تواند از بسیاری چالش‌ها و انحرافات زندگی رهایی یافته و زندگی سعادتمند دنیا و آخرت خویش را رقم بزند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: باز در احادیث اسلامی آمده است، کسی که در راه خدا و رضای او صدقه و کمک کند خداوند 10 تا 700 برابر به او در راه‌های دیگر کمک می‌کند.
زاهدی اظهار داشت: از این رو می‌توان نتیجه گرفت که کمک به بازسازی عتبات عالیات نیز می‌تواند اجری چندین برابر را در قبال کمک انسان داشته باشد و در روز قیامت برای انسان کارساز شود.
در ادامه این مراسم مداحی ابوالفضل نوفرستی مدیر‌کل سازمان حج و زیارت خراسان جنوبی به این جلسه روحانی شور و معنویت خاصی بخشید.
همچنین حاضران و مردم ولایی شهرستان در این همایش مبلغی بیش از ۱۲ میلیون تومان را به صورت نقدی به عتبات عالیات کمک کردند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول