اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهریار تاکید کرد:

لزوم بازنگری نحوه جمع‏آوری کمک‏های عتبات عالیات

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهریار بر لزوم بازنگری و تغییر در نحوه جمع‏آوری کمک‏های مردمی برای بازسازی عتبات عالیات تاکید کرد.

لزوم بازنگری نحوه جمع‏آوری کمک‏های عتبات عالیات
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام علی خاتمی پیش از ظهر امروز در همایش عتبات عالیات استان تهران که با حضور دبیر عتبات عالیات استان، ائمه جمعه نقاط مختلف این استان و فرمانداران شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد، گفت: این مهم نیازمند اجرای ساز و کارهایی نوین است.
وی ادامه داد: از این رو، باید با استفاده از افکار خلاقانه صاحبان فکر و اندیشه روش‏های جذب کمک‏های مردمی جهت بازسازی عتبات عالیات دچار دگرگونی شود.
خاتمی افزود: مردم ما همان عاشقان اهل بیت معصومین (ع) هستند؛ اما باید کمیت‏های فعلی در این زمینه را توسعه داد.
امام جمعه شهریار با بیان گوشه‏ای از سرگذشت یکی از عشاق ائمه اطهار (ع) تاریخ ایران یادآور شد: حکومت 200 ساله قاجار از جمله لکه‏های ننگ تاریخ ایران شمرده می‏شود.
وی ادامه داد: در میان این سلسله فاسد مردی با نام فرهاد‏ میرزا، پسر عباس‏میرزا دارای دست ‏نگاشته کم‏نظیری درباره سیدالشهدا (ع) وجود داشت.
خاتمی با اشاره به جریان یکی از سفرهای وی به عتبات عالیات خاطرنشان کرد: فرهاد‏ میرزا سفری به عتبات عالیات و شهر کاظمین داشت.
امام جمعه شهریار ادامه داد: در گذشته‏های دور، زوار با ورود به شهرهای متبرک به وجود بارگاه ائمه اطهار (ع)، در حجره‏های پیرامونی حرم به استراحت می‏پرداختند.
وی تصریح کرد: فرهاد‏ میرزا با مشاهده وضع آن روز حرم امام موسی ‏بن جعفر (ع) و امام جواد (ع) که با فقدان صحن و حیاطی امن برای زوار روبه‏رو بود، تصمیمی جالب اتخاذ کرد.
خاتمی افزود: وی در بازگشت به ایران و پس از فروش بخشی از اموال خود تعدادی بنا، معمار و کاشی‏کار اصفهانی را با خود در سفر دوباره به عتبات عالیات همراه ساخت.
امام جمعه شهریار ادامه داد: طرح حرم و نحوه ساخت آن نیز از سوی فرهاد ‏میرزا ترسیم شد و دستور عدم آغاز کار بدون وضو را نیز به کارگران ابلاغ کرد.
وی افزود: کار ساخت صحن حرم آن دو امام همام در دوره‏ای هفت‏ ساله و با فروش تدریجی اموال فرهاد ‏میرزا توسط کارگزار مستقر در ایران به اتمام رسید.
خاتمی افزود: اواخر عمر فرهاد میرزا با بیماری، فقر مادی و البته آغاز به کار نخستین سامانه‏های بانکداری کشور همراه شد.
امام جمعه شهریار ادامه داد: روزی چند تن از شاهزادگان قجری به تمسخر و با اطلاع از وضع فرهاد ‏میرزا پیگیر میزان پول موجود در حساب بانکی وی شدند و میرزا نیز دانستن میزان آمار و ارقام این حساب را مستلزم پرسش از رئیس بانک دانست.
وی افزود: بار دیگر شاهزادگان که تنها بانکدار ایران را موسیوی خارجی هم‏پیاله خود می‏شناختند، به تمسخر نام آن متولی بانک را از فرهاد میرزا پرسیدند و وی امام موسی ‏بن‏ جعفر (ع) را بانکدار سرمایه‏های ابدی خود معرفی کرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول