اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه:

ستاد عتبات عالیات در فیروزکوه فعال می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه فیروزکوه گفت: از این پس ستاد عتبات عالیات در شهرستان فیروزکوه فعال می‌شود.

ستاد عتبات عالیات در فیروزکوه فعال می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام عبدالعلی استیری بعد از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور فرماندار فیروزکوه و جمعی از مسئولان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزکوه برگزار شد، فرا رسیدن ایام محرم و شهادت اباعبدالله‌حسین (ع) را به حاضران تسلیت گفت.
وی با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) گفت: مردم و کسانی که در دنیا عاملی هستند و کار، تلاش و جدیت دارند، دو دسته‏اند و به دو گروه تقسیم می‌شوند.
امام جمعه فیروزکوه ادامه داد: گروهی از مردم در دنیا کارهای زیادی انجام می‌دهند اما هدفشان تنها رسیدن به خواسته‌های این دنیاست و در دنیا اگر عبادتی انجام می‌دهند، هدف از عبادت آنها هم فقط به دست آوردن دنیاست تا به مقام، ثروت و موقعیتی برسند و دنیا آنها را از آخرت غافل ساخته است.
استیری تصریح کرد: این دنیا را باید رها کرد و رفت و این افراد فقط برای منفعت و رسیدن مال بعد از خودشان به دیگران تلاش کرده‌اند و با خود چیزی نتوانستند ببرند.
وی افزود: گروه دوم هم مردمی هستند که هدف آنها برای بعد دنیا و آخرت است و خداوند به این افراد نعمت‌ها و موقعیت‌های زیادی می‌دهد، چون هدف و نیت اخروی آنها ارزشمند است و این گروه هم دنیای آنها تامین شده و هم آخرتشان و با آبروی خاصی در درگاه خداوند حاضر خواهند شد.
استیری بیان کرد: در ماه محرم همه آحاد مردم حتماً در مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی حضور پیدا کنند.
وی تصریح کرد: برای برپایی مراسم سوگواری ماه محرم همه همکاری و حضور خود را اعلام و در نمازهای جماعت و جمعه و به ویژه نماز ظهر عاشورا شرکت کنند تا به اجر معنوی برسند.
امام جمعه فیروزکوه اضافه کرد: ستاد عتبات عالیات شهرستان فیروزکوه از این پس فعال می‌شود که مسئول این ستاد در همه شهرستان‌ها امام جمعه است.
استیری ادامه داد: امسال پرچم مقدس گنبد حضرت امام حسین (ع) به مدت چهار روز به صورت تبرک در اختیار شهرستان فیروزکوه قرار داده شده که قرار است این پرچم در هیئت‌ها، حسینیه‌ها و حتی سطح شهر برای زیارت بین مردم گردانده شود تا مردم نیروی معنوی بگیرند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول