اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان:

303 روستای همدان زیر پوشش آبفار نیستند

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: عمده نمونه آلوده آب که توسط معاونت بهداشتی آزمایش می‌شود مربوط به 303 روستایی است که زیر پوشش آبفار نیستند.

303 روستای همدان زیر پوشش آبفار نیستند
محمدمهدی مجذوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، در ارتباط با مهم‌ترین اقدامات انجام شده یا در حال اجرا در هشت ماه نخست سال جاری در حوزه بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: از جمله این موارد، ارتقای شاخص‌های بهداشت محیطی همه مراکز بهداشتی درمانی استان است که شامل شاخص هشت‌گانه می‌شود و به صورت جهشی و محسوس تا پایان سال جاری محقق خواهد شد.
وی به تعمیر، محوطه‌سازی و زیباسازی خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی استان با اعتباری بیش از 15 میلیارد ریال اشاره و تصریح کرد: این پروژه در حال انجام است و تاکنون پیشرفت خوبی داشته که حداکثر تا شش ماه آینده به طور کامل محقق می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به جذب 50 دانش‌آموز بهورزی عنوان کرد: انتقال مکان بهورزی شهرستان همدان به مکان مناسب نیز از انتظارات اخیر حوزه دانشگاه و بهداشت بود که طی دو هفته گذشته به انجام رسید.
وی به طراحی لباس فرم برای بهورزان در سطح کل استان اشاره کرد و با بیان اینکه این طرح تا پایان سال جاری به مرحله اجرایی درمی‌آید،بیان کرد: فراهم کردن مقدمات برگزاری کنگره کشوری زایمان ایمن، سزارین یا زایمان طبیعی نیز برنامه شاخصی است که در اواخر اردیبهشت 91 انجام خواهد شد.
مجذوبی با به به‌روز کردن پرداخت‌های پرسنل شاغل در تیم پزشک خانواده با استفاده از اعتبارات خود دانشگاه، به شروع عملیات اجرایی سامانه خدمات سلامت ایرانیان در استان اشاره و بیان کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی ورود داده‌ها به طور کامل از حدود دو هفته گذشته آغاز شده که پیشرفت بسیار خوبی را تا پایان سال جاری خواهد داشت.
وی افزود: بحث تحویل "تن‌خواه" به مسئولان مراکز بهداشتی درمانی نیز در راستای برطرف شدن نیازهای تعریف شده مراکز مورد توجه است چراکه این مهم منجر به این خواهد شد که این افراد، یک‌سری نواقص جزئی در مراکز را مدیریت کنند و مدت طولانی ادامه پیدا نمی‌کند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان به تکمیل و تجهیز فضای مورد نیاز برای ارائه خدمات شبانه‌روزی دندانپزشکی در بیمارستان بعثت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر برای شروع خدمت آماده است و امیدواریم بتوانیم در آینده بسیار نزدیک شاهد افتتاح آن باشیم.
وی ضمن اشاره به تکمیل فضاهای فیزیکی اتاق‌های ایزوله تنفسی در همه شهرستان‌ها با بیان اینکه این بحث در شورای سلامت استان نیز مطرح شد، خاطرنشان کرد: اگر اعتبارات استانداری به ما برسد در دهه فجر می‌توانیم این اتاق‌ها را افتتاح کنیم.
مجذوبی ادامه داد: کل توافق احداث اتاق‌های ایزوله تنفسی در سال 88 با استانداری، یک میلیارد و 400 میلیون تومان بوده که آخرین مبلغ آن 350 میلیون تومان است.
وی با اشاره به تکمیل و تجهیز آزمایشگاه مرکزی همدان با بیان اینکه در حال حاضر این مرکز آماده افتتاح است، گفت: بررسی و جمع‌بندی وضعیت مراکز تفریحی و توریستی از نظر امکانات رفاهی بهداشتی و بررسی و جمع‌بندی وضعیت حریم منابع آب شرب استان با همکاری آبفا و آبفار نیز صورت پذیرفته است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: وضعیت حریم آب شرب استان انجام شده که درصدد هستیم بتوانیم به شکل عملیاتی منابع را به لحاظ عدم استفاده از کودهای شیمیایی و بحث کشاورزی در حریم منابع آب در سطح استان مدیریت کنیم.
وی تصریح کرد: مدیریت حریم منابع آب به لحاظ عدم استفاده از کودهای شیمیایی منجر به پیشگیری از ورود مواد آلوده شیمیایی و یا باکتری‌ها به منابع آب شرب می‌شود.
مجذوبی با بیان اینکه به طور کلی شرایط آب در سطح استان همدان بد نیست، خاطرنشان کرد: یک‌سری از روستاها به لحاظ برنامه‌های کنترلی اداره آب زیر پوشش نیستند که امیدوار هستیم این روستاها نیز زیر پوشش قرار گیرند تا بتوانند از امکانات استفاده کنند.
وی با بیان اینکه حدود یک‌هزار و 57 روستا در سطح استان همدان داریم، تصریح کرد: 977 روستاها دارای شبکه آب هستند و در حال حاضر 80 روستا فاقد شبکه‌اند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: تعداد روستاهای زیر پوشش آبفار 674 روستا و روستاهایی که زیر پوشش آبفار نیستند 303 روستاست که عمده نمونه آلوده آب که ما آزمایش می‌کنیم نیز در روستاهایی است که زیر پوشش نیستند.
وی در پایان بیان کرد: از 674 روستای زیر پوشش آبفار، 586 مورد دارای کلریناتور و 88 روستا نیز فاقد کلریناتور هستند که امیدوار هستیم به زودی این تعداد نیز مجهز شوند.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول