اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

50 درصد مساجد اردبیل فاقد سرویس بهداشتی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: 50 درصد مساجد استان اردبیل فاقد سرویس بهداشتی مناسب است.

50 درصد مساجد اردبیل فاقد سرویس بهداشتی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی صبح امروز در جلسه شورای سلامت استان اردبیل اظهار داشت: با اجرای طرح سلامت محرم که از نخستین روزهای این ماه در مساجد، حسینه‌ها، تکایا و امامزاده‌ها و بقاع متبرکه انجام شد، نتایج به دست آمده نشان می‌دهد 40 درصد این مکان‌ها فاقد توالت بهداشتی و 60 درصد نیز فاقد دستشویی و روشویی بهداشتی و مناسب است.
وی بیان کرد: در قالب این طرح بهداشت‌یاران توصیه‌ها و تذکرات لازم را به متولیان مساجد و اماکن مذهبی داده‌اند تا با رعایت موازین بهداشتی در تهیه چای، شربت و برخی از نوشیدنی‌ها مراقبت‌های بهداشتی به ویژه در تامین آب بهداشتی انجام شود.
این مسئول ادامه داد: با توجه به گستردگی حضور مردم در حسینه‌ها، مساجد و اماکن مذهبی در ایام محرم در کنار توصیه‌های لازم برای تهیه و تامین بهداشتی چای، شربت و دیگر خوراکی‌ها به متولیان این مکان‌ها توصیه شد تا در تهویه فضای این مکان‌های عمومی نیز تدبیری بیاندیشند تا شاهد بروز برخی بیماری‌های واگیر‌دار در این محافل و مجالس نباشیم.
پورفرضی در ادامه سخنان خود به مکاتبات انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان شرقی برای کنترل و نظارت بهداشتی در وارد نشدن مواد غیر‌بهداشتی به سد یامچی اشاره کرد.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه در بالادست یامچی چند روستای در حوزه استحفاظی استان آذربایجان شرقی وجود دارد و امکان برخی آلودگی‌ها متصور می‌شد با مکاتبات صورت گرفته توصیه‌های لازم انجام شد تا زمینه برای جلوگیری از برخی اقدامات نامناسب در این روستاها به عمل آید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در مورد جلوگیری از ورود قند با بلانکت بالا به بازار و توزیع آن در مراکز مختلف بیان کرد: با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت سعی کردیم با حمایت قاطع از تولید‌کنندگان قند حبه‌ای در استان از واردات قند کارخانه‌های شهرهای همجوار جلوگیری کنیم چراکه مواد بلانکتی آنها بسیار بالاست و مصرف آن عوارض متعددی را به ویژه بروز بیماری‌های سرطانی به دنبال دارد.
وی همچنین از استاندار اردبیل خواست از سه دستگاه و عضو کار گروه سلامت به خاطر فعالیت همه‌جانبه و مفید نظیر ستاد دبیرخانه کارگروه، فرمانداری اردبیل و دانشگاه علوم پزشکی در پیگیری مصوبات و اجرایی شدن آنها تقدیر و تجلیل شایسته شود.
این مسئول در ادامه سخنان خود از توصیه‌ها و تبلیغات لازم در صدا و سیما برای آگاه‌سازی مردم در ممانعت از استفاده بی‌رویه از ظروف یک‌بار مصرف به ویژه تهیه چای و نوشیدنی‌های گرم در لیوان‌های یکبار مصرف پلاستیکی خبر داد.
 
* مراکز پذیرایی از قند حبه‌ای تولیدی اردبیل استفاده کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده و برگزاری جلسات مختلف، از واحدهای پذیرایی و مراکز خدمات‌رسان خواسته شده از قندهای حبه‌ای شکسته تولیدی در استان اردبیل استفاده کنند و از قندهای استان‌های دیگر که میزان بلانکت آنها بالاست استفاده نکنند.
محمدجعفر عظمایی با اشاره به تشکیل جلسات متعدد با اتحادیه‌ها و مجامع صنفی و تشکل‌های زیر مجموعه آنها تصریح کرد: توصیه‌های لازم به مسئولان امر انجام شده تا به واحدهای زیر مجموعه خود از طریق بخشنامه، توصیه و تذکر اعلام کنند تا از فرآورده قند‌ریزی اردبیل که از سلامت و بهداشت بالاتری برخوردار هستند، استفاده کنند.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول