اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:

تشدید نظارت‌های بهداشتی بر اماکن مذهبی بیرجند

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از تشدید نظارت‌های بهداشتی بر اماکن مذهبی مانند تکایا، حسینیه‌ها و سایر اماکن عزاداری در ایام محرم و صفر خبر داد و گفت: بازدید‌های بهداشتی متناوبی برای این ایام در نظر گرفته شده است.

تشدید نظارت‌های بهداشتی بر اماکن مذهبی بیرجند
کامبیز مهدی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با بیان اینکه در ایام عزاداری محرم و صفر نظارت بر هیئت‌های مذهبی با حساسیت بیشتری انجام می‌شود، اظهار کرد: در این راستا جلسات توجیهی برای مسئولان هیئت‌های مذهبی برای جلب مشارکت آنها در رعایت نکات بهداشتی صورت گرفته است.
وی از برگزاری جلسات آموزشی گروهی برای دست‌اندرکاران هیئت‌های مذهبی پیش از آغاز دهه اول محرم در استان خبر داد و افزود: بازدید‌های بهداشتی از این اماکن در این دهه به صورت منظم انجام شده و تا پایان ایام محرم و صفر نیز ادامه دارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از پیگیری اخذ کارت معاینه پزشکی برای تمام افرادی که به نوعی با توزیع آب و مواد غذایی در حسینیه‌ها سر و کار دارند خبر داد و گفت: این کار تا حدودی انجام شده است.
مهدی‌زاده از نمونه‌برداری از مواد غذایی و آب توزیع شده در اماکن مذهبی در این مدت خبر داد و اظهار کرد: همچنین برای افرادی که قصد توزیع نذورات را در بین عزاداران دارند مجوز بهداشتی صادر شده است.
وی در پاسخ به این سؤال که با متخلفان چه برخوردی می‌شود، تصریح کرد: بر اساس قوانین و مقررات پس از بررسی موضوع پرونده به مراجع قانونی ارسال می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: در سال گذشته هیچ مورد تخلفی در مجموعه هیئت‌های مذهبی در راستای رعایت نکات بهداشتی در استان صورت نگرفته است.
مهدی‌زاده از عزاداران حسینی خواست که از ذبح گوسفند در معابر عمومی خودداری کنند و ذبح دام باید فقط در مراکز کشتارگاه و با نظارت کارشناسان دامپزشکی انجام شود همچنین باید گوشت ذبح شده به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری ‌شود.
وی ادامه داد: برای توزیع نذورات باید از ظروف یک بار مصرف گیاهی استفاده شود و همچنین باید برای پخت و پز نذورات مجوز بهداشتی اخذ شود.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول