اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی نکا:

سرویس‌های بهداشتی مازندران مناسب‌سازی نشده است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی نکا گفت: براساس آمارهای اعلام شده، تاکنون تنها چهار درصد سرویس‌های بهداشتی این استان برای معلولان مناسب‌سازی شده است.

سرویس‌های بهداشتی مازندران مناسب‌سازی نشده است
حسین کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا اظهار داشت: ارائه خدمات مناسب به معلولان، سالمندان، زنان باردار، کودکان و... از مهم‌ترین وظایف ما در توانمندسازی آنان است که با کم کاری برخی مسئولان مواجه هستیم.
وی بیان داشت: برای تسریع در روند مناسب‌سازی محیط‌های شهری و روستایی باید اعتبارات مناسب اختصاص یابد که شهرداری در این  باره می‌تواند با اختصاص اعتبارت مناسب، در توانمندسازی معلولان شریک باشد.
کاظمی اضافه کرد: بر اساس آمارهای موجود حدود 10 درصد از جامعه را معلولان، جانبازان و کودکان تشکیل می‌دهند که به محیط شهری و روستایی مناسب نیازمندند.
رئیس اداره بهزیستی نکا با بیان اینکه برای مناسب سازی معابر، راه‌ها، مساجد، بانک‌ها و سایر اماکن عمومی استان فکر اساسی نشده است، خاطرنشان کرد: براساس آمارهای اعلام شده تاکنون تنها چهار درصد سرویس‌های بهداشتی استان برای معلولان مناسب سازی شده است.
وی گفت: معلولان و جانبازان بخشی از جامعه هستند که باید با مناسب‌سازی محیط شهری و روستایی زمینه را برای مشارکت و ایفای نقش آنان در توسعه و پیشرفت کشور فراهم کرد.
کاظمی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از سال 88 به عضویت کنفدراسیون دفاع از حقوق معلولان درآمد، افزود: از آن زمان تاکنون ما نتوانسته‌ایم وجود حتی یک شهر بدون مانع برای تردد و زندگی معلولان را جشن بگیریم، در حالی که چین صد و یکمین شهر بدون مانع را جشن گرفته است.
این مسئول ادامه داد: مسئولان باید مناسب سازی معابر را جدی بگیرند و از نادیده گرفتن توانمندی‌های معلولان خودداری کنند.
کاظمی اذعان داشت: با ایجاد فرصت‌های برابر برای معلولان هماهنگ با افراد عادی جامعه می‌توانیم شاهد بروز استعدادهای نهفته معلولان و شکوفا شدن آن باشیم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول