اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دامپزشکی شهرستان نور خبر داد:

انجام 81 مورد بازرسی از دام‌های نذری در نور

خبرگزاری فارس: سرپرست دامپزشکی شهرستان نور از انجام 81 مورد بازرسی از دام‌های قربانی در تاسوعا، عاشورای و مراسم‌‌های بعد از عاشورای حسینی خبر داد.

انجام 81 مورد بازرسی از دام‌های نذری در نور
مجید غلامپور امروز در گفت‌وگو با فارس در نور با اشاره به اهمیت موضوع بهداشت دام و حساسیت بیماری مشترک بین انسان و دام بیان داشت: در ایام محرم به ویژه تاسوعا و عاشورا عموما عاشقان حسینی نذوراتی مانند قربانی کردن دام در جلوی دستجات عزاداری دارند.
وی عنوان کرد: شبکه دامپزشکی شهرستان نور با برقراری کشیک در ایام محرم به ویژه در تاسوعا و عاشورا از دام‌های قربانی بازرسی انجام داده و نسبت به سالم بودن لاشه‌های قربانی و حذف لاشه و یا نقاط آلوده دام ذبح شده مبادرت ورزید.
سرپرست دامپزشکی شهرستان نور این اقدام را برای سلامت عزاداران و مصرف کنندگان اطعام و گوشت مصرفی در غذاهای طبخ شده در مساجد و تکایا و منازل عزاداران ذکر کرد و گفت: مهم‌ترین وظیفه دامپزشکی نظارت بر تهیه و تولید گوشت و عرضه فرآورده‌های خام دامی سالم بین مردم است.
غلامپور اذعان داشت: در دو روز تاسوعا و عاشورا از 65 راس گوسفند و 16 راس گاو قربانی در دستجات عزاداری بازرسی انجام شد که در نتیجه این بازرسی‌ها، هشت کبد گوسفندی، دو کبد گاوی ضبط و 9 کبد گوسفندی و چهار کبد گاوی اصلاح شد.
وی همچنین از ضبط تعداد هفت ریه گوسفندی و دو ریه گاوی خبر داد.
انتهای پیام/ن۳۰ 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول