اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مشهد:

اطلاع‌رسانی مهمتر از اصلاح شبکه حمل و نقل عمومی است

خبرگزاری فارس: فرماندار مشهد گفت: ارتباطات و اطلاعات از ارکان اصلی زندگی در کشورهای توسعه‌یافته و در حال ‌‌توسعه است و بانک اطلاعات شهری مشهد روشی فوق‌الکترونیکی این ارتباطات است.

اطلاع‌رسانی مهمتر از اصلاح شبکه حمل و نقل عمومی است
 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،حسن موحدیان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز به‌کار بانک اطلاعات شهری مشهد و حومه اظهار داشت: با توجه به اینکه ضرورت اول زندگی در یک شهر، دسترسی به اطلاعات مورد نیاز در آن شهر و ایجاد ارتباط با سایر شهروندان به روش آسان، سریع و ارزان است، در این راستا باید در عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات به این مقوله در جامعه امروزی بیش از پیش توجه کرد.
فرماندار مشهد ادامه داد: از سوی دیگر ازدیاد جمعیت و گسترش جغرافیایی شهر و به تبع آن افزایش مراکز تجاری و خدماتی و پیچیدگی امور اقتصادی و نیازهای اساسی شهرنشینان به دریافت خدمات و تهیه ملزومات زندگی، معضلاتی نظیر ترافیک سنگین، آلودگی هوا، اتلاف وقت و ارزش دریافت خدمات گران و نامناسب بزرگ به وجود می‌آورد که این امر ضرورت ایجاد و راه‌اندازی بانک اطلاعات شهری را در کلان شهرها به خصوص مشهد مقدس آشکار می‌سازد.
موحدیان با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر اینکه خدمت به مشهد خدمت به کشور است، افزود: مشهد مقدس به عنوان دومین کلان‌شهر کشور و پایتخت معنوی ایران که همه ساله پذیرای میلیون‌ها زائر از سراسر ایران و جهان است دارای قابلیت‌های بسیاری است که می‌تواند خدمات خود را در اختیار عموم زائران و حتی گردشگران خارجی قرار دهد.
این مقام مسئول ادامه داد: ارائه خدمات مناسب به شهروندان علاوه بر ایجاد زیرساخت‌ها و فراهم کردن امکانات مستلزم اطلاع‌رسانی صحیح به مردم و زائران است و یکی از سریع‌ترین و آسان‌ترین روش‌های اطلاع‌رسانی این پروژه است.
فرماندار مشهد با تاکید بر اینکه جامعه امروز خواهان اطلاعات و ارتباطات صحیح و در مدت زمان مناسب است، خاطرنشان کرد: در شهرهای توسعه‌یافته و در حال توسعه همراه با ایجاد زیرساخت‌های فیزیکی و سخت‌افزاری نظیر شبکه معابر و امکانات حمل و نقل عمومی، اقدام به گسترش دو مقوله اطلاع‌رسانی شهری و ایجاد امکانات ارتباطی نظیر شبکه‌های مخابراتی و اینترنت و استفاده از آن برای حل معضلات شده است و می‌توان گفت در این راستا بانک اطلاعات شهری بهترین راه سرویس‌دهی به مردم پایتخت معنوی ایران است.
موحدیان ادامه داد: اهمیت اطلاع‌رسانی شهری و انتقال ترددهای غیرضروری شهری به شبکه‌های ارتباطی دیگر نظیر مخابرات بیش از گسترش و اصلاح شبکه‌های معابر و ناوگان حمل و نقل عمومی است.
وی با تاکید بر اینکه زیرساخت و بستر استفاده از خدمات بانک اطلاعات شهری مشهد و حومه جزو مباحث فناوری اطلاعات است، یادآور شد: استفاده از اینترنت، کتاب و سی‌دی سه روش مهم  بهره‌مندی از فناوری اطلاعات است که این موارد از جمله شاخص‌های توسعه‌یافتگی کشورهاست و این نشان می‌دهدکه پروژه بانک اطلاعات شهری مشهد اهمیت زیادی در توسعه اقتصادی و خدمات شهری دارد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول