اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار سنندج خبر داد:

فعالیت 161 اتوبوس در ناوگان حمل و نقل شهری سنندج

خبرگزاری فارس: شهردار سنندج گفت: در حال حاضر 161 دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل شهری سنندج وجود دارد که 120 دستگاه آن فعال و 41 دستگاه از رده خارج است.

فعالیت 161 اتوبوس در ناوگان حمل و نقل شهری سنندج
مهدی حسام‌شریعتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج موفقیت بخش خصوصی را در حمل و نقل اتوبوسرانی شهر سنندج قابل تحسین دانست و اظهار داشت: در حال حاضر 84 دستگاه از اتوبوس‌های فعال شهر در اختیار بخش خصوصی و 34 دستگاه از خودروهای سازمان مشغول فعالیت هستند.
وی با اشاره به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون با  تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی شهر به اتوبوس‌های جدید، افزایش خطوط خدمات‌رسانی این سازمان بیش از 30 درصد رشد داشته است.
شهردار سنندج گفت:90 درصد از این خطوط در بخش خصوصی و 10 درصد با اتوبوس‌های سازمان اتوبوسرانی  خدمت ارائه می‌دهند.
شریعتی با بیان اینکه در حال حاضر30 درصد از شهروندان سنندجی از کارت شهروندی استقبال کرده‌اند، بیان کرد: توسعه این طرح در راستای خدمت‌رسانی بهتر در پرداخت هزینه‌های اتوبوس و جابه‌جایی آسان  و سریع‌تر و حذف پول و بلیط کاغذی برای شهروندان سنندجی است. 
به گفته وی ترویج استفاده از کارت شهروندی، بلیط الکترونیکی اتوبوس‌ها، گامی مهم و اساسی در ارائه خدمت بهتر شهرداری در فعالیت اتوبوسرانی شهرداری سنندج به شهروندان است.
حسام‌شریعتی افزود: اطلاع‌رسانی و تبلیغ برای استفاده شهروندان از بلیط الکترونیکی از سوی رسانه‌های جمعی، گامی مهم در توسعه و ساماندهی حمل و نقل عمومی درون شهری است.
 شهردار سنندج تلاش سازمان اتوبوسرانی سنندج را در راستای تامین زیر ساخت‌های اجرای کامل این طرح، به ویژه ایجاد کیوسک‌های فروش و شارژ کارت شهروندی در زمینه پرداخت الکترونیکی مهم دانست و بر آن تاکید کرد.
حسام‌شریعتی، توسعه حمل و نقل عمومی را اقدامی اساسی در کاهش ترافیک شهر سنندج اعلام کرد و افزود: تشویق شهروندان به استفاده از وسایل نقلیه عمومی و به حداقل رساندن آمار خودروهای تک‌سرنشین باید در بین شهروندان فرهنگ‌سازی شود.
وی با اشاره به ضرورت استفاده از کارت الکترونیک شهروندی در حمل و نقل عمومی، افزود: بر اساس اساسنامه جدید شهرداری‌ها پرداخت هرگونه یارانه در بخش حمل و نقل عمومی از سوی وزارت کشور به اتوبوس‌ها منوط به کارکرد بلیط الکترونیکی شهروندی و حجم مسافرین جابه‌جا شده در سطح شهر بر اساس این آمار است.
شریعتی همچنین مشارکت و تعامل شهروندان را با شهرداری سنندج در همه بخش‌ها، مهم‌ترین و موثرترین اقدام در جهت تحقق برنامه‌های خدمات‌رسانی بهتر شهرداری به شهروندان خواند و بر آن تاکید کرد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول