اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قهرمان نابینای پاورلیفتینگ جهان:

حمل و نقل ورزشکاران نابینا در گیلان نیازمند حمایت است

خبرگزاری فارس: قهرمان نابینای پاورلیفتینگ گیلانی در جهان و نماینده ورزشکاران در هیئت ورزشی نابینایان و کم بینایان گیلان گفت: برای حمل و نقل ورزشکاران نابینا از مسئولان یک دستگاه مینی‌بوس می‌خواهیم.

حمل و نقل ورزشکاران نابینا در گیلان نیازمند حمایت است
جهانبخش عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم و تقارن آن با روز جهانی معلولان، اظهار داشت: نابینایان اغلب افراد با استعدادی هستند که بارها در زمینه‌های مختلف به‌ویژه ورزش پرچم جمهوری اسلامی ایران را در جهان به اهتزاز در آورده‌اند.
وی با بیان اینکه هرگونه کمبود امکانات موجب می‌شود تا آنها نتوانند استعدادهای خود را شکوفا کنند، افزود: در حال حاضر در گیلان بالغ بر 100 ورزشکار نابینای دختر و پسر وجود دارد که در هشت رشته ورزشی مانند گلبال، دو ومیدانی، جودو، فوتسال، وزنه‌برداری، شطرنج، دوچرخه‌سواری و شنا فعالیت می‌کنند.
عسگری مشکل ایاب و ذهاب و جا به‌جایی ورزشکاران نابینا را بزرگ‌ترین مشکل آنها در این راستا دانست و اذعان داشت: افراد نابینا برای جا به‌جایی از منزل تا باشگاه و بلعکس نیازمند یک همراه هستند که در بیشتر مواقع امکانپذیر نیست از این‌رو احتیاج مبرم به یک دستگاه مینی‌بوس برای سرویس‌دهی به این عزیزان به شدت احساس می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: برآورد هزینه برای خرید یک دستگاه مینی‌بوس گازوئیلی، 40 میلیون تومان است که در سفر سوم رئیس جمهور به گیلان مورد موافقت واقع شده ولی از آن زمان تاکنون مسئولان رسیدگی نکرده‌اند.
قهرمان 10 دوره پاورلیفتینگ جهان با بیان اینکه نابینایان ورزشکار در صورت داشتن امکانات مطلوب حرف نخست ورزش ایران در جهان را می‌زنند، تصریح کرد: گیلان در رشته پاورلیفتینگ در سطح کشور مقام نخست را با داشتن 6 ورزشکار دارد.
وی افزود: دو نفر از این تعداد بازنشسته هستند ولی چهار نفر دیگر فعالیت می‌کنند و قهرمان جهان هستند.
عسگری با اشاره به اینکه خرید یک دستگاه مینی‌بوس توقع زیادی از مسئولان نیست، ابراز داشت: استقبال افراد خیر برای حمایت از معلولان بینایی بسیار خوب است ولی کمک‌های آنان صرف ساخت خانه‌های نیمه کاره، درمان و خرید دارو و غیره می‌شود.
عضو انجمن خیریه با دست‌های شکوفا ویژه نابینایان گیلان، مشکل مسکن، اشتغال و ازدواج جوانان نابینا را از دیگر مشکلات این قشر خواند و گفت: طبق دستور ابلاغیه دولت 3 درصد سهمیه سازمان‌ها برای اشتغال به معلولان اختصاص دارد ولی با وجود فارغ‌التحصیلان در انتظار شغل همچنان مشکل اشتغال این افراد در گیلان وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 24 فارغ‌التحصیل دختر و پسر منتظر کار در گیلان وجود دارد که هنوز جذب نشده‌اند.
عسگری از مردم و مسئولان و افراد خیر خواست تا در برطرف کردن نیازمندی‌های معلولان به ویژه معلولان بینایی استان بیشتر همت کنند تا بتوانیم استعدادهای بیشتری را در زمینه‌های مختلف بین این اقشار شناسایی و شکوفا کنیم.
وی به هزینه سنگین اجاره خوابگاه‌ها برای نگهداری نابینایان ورزشکار اشاره کرد و بیان داشت: همواره نیازمند کمک و توجه مسئولان هستیم.
به گزارش فارس، جهانبخش عسگری قهرمان 10 دوره پاورلیفتینگ  جهان است که به مدت دوسال به دلیل آسیب‌دیدگی زانوهایش از ورزش فاصله گرفته بود، اخیرا با آب درمانی معالجه شده و در مسابقات پاورلیفتینگ که 27 آبان امسال برگزار شد توانست در 9 حرکت 575 کیلو را بلند کند و مدال طلای کشور را به خود اختصاص دهد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول