اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بهره‌برداری از خط یک قطار شهری مشهد؛

3.5 میلیون نفر از سامانه حمل و نقل ریلی استفاده می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد گفت: 3.5 میلیون نفر از سامانه حمل و نقل ریلی استفاده می‌کنند.

3.5 میلیون نفر از سامانه حمل و نقل ریلی استفاده می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، در حال حاضر با گذشت 9ماه از بهره‌برداری خط یک، 26واگن به مشهد منتقل شده که بر این اساس هفت رام قطار، سه واگن از ساعت6 صبح تا 21مسافران را در مسیر شرق به غرب مشهد جابجا می‌کند.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد اظهار داشت: از ابتدای بهره‌برداری از خط یک حدود3.5میلیون نفر از این سامانه حمل و نقل ریلی استفاده کرده‌اند.
مسعود بیژنی افزود: روزانه حدود 40هزار نفر از همشهریان قطار شهری را برای جابجایی انتخاب کرده و از آن استفاده می‌کنند.
وی بیان کرد: هم‌اکنون در این مسیر اتوبوسرانی نیز در قالب خط یک تندرو با 100دستگاه اتوبوس مسافران را جابجا می‌کند.
وی ادامه داد: ایستگاه بسیج نزدیکترین ایستگاه به حرم مطهر امام رضا(ع) است که بیشترین مسافر را دارا بوده و حدود 15درصد از مسافرین از این ایستگاه تردد می‌کنند.
بیژنی از ورود محموله جدید واگن‌های قطار شهری در روزهای آینده خبر داد و اظهار داشت: در هفته آینده با ورود محموله جدید واگن‌های قطار شهری مشهد و اضافه شدن هفت واگن به ناوگان با 9 رام قطار از نیمه آذرماه فاصله زمانی رسیدن ایستگاه به قطار به 10دقیقه خواهد رسید.
مدیرعامل بهره‌برداری قطار شهری مشهد تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود با کاهش اتوبوس‌های تندروی این مسیر، استفاده از سامانه حمل و نقل ریلی قطار شهری افزایش چشم‌گیری داشته باشند.
بیژنی با اشاره به این موضوع که تا پایان سال جاری 60واگن قطار شهری به مشهد می‌رسد، تصریح کرد: تا پایان سال جاری این واگن‌ها با گذراندن مراحل مونتاژ و آزمایش‌های ابتدایی قرارگرفتن بر روی خط 20رام قطار سه واگنه در مسیر خط یک قطار شهری قرار می‌گیرد که مدت زمان انتظار مسافر در ایستگاه به پنج دقیقه می‌رسد.
وی افزود: خط یک قطار شهری مشهد در مسیر شرق به غرب خیابان فداییان اسلام را به وکیل آباد متصل می‌کند.
وی تصریح کرد: این خط دارای 22ایستگاه است که 11ایستگاه آن در مسیر 10.5کیلومتری تونل قرار دارد و 11ایستگاه در مسیر8.5کیلومتری هم‌سطح و روگذر قرار دارد.
مدیرعامل بهره‌برداری قطارشهری مشهد اظهار داشت: خط یک به طول یک کیلومتر تا فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد امتداد دارد و دو ایستگاه در این مسیر افزوده می‌شود که عملیات اجرایی این بخش از مسیر به صورت تونل اجرا می شود و پیش‌بینی می‌شود تا سال 92 این بخش نیز به بهره‌‌‌برداری برسد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول