اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم در دیدار معاون وزیر کشور خواستار شد:

حمایت وزارت کشور از طرح‌های حمل و نقل ریلی

خبرگزاری فارس: استاندار قم با اشاره به روند پیشرفت پروژه‌های مونوریل و مترو و اهمیت اجرای پروژه‌های حمل و نقل ریلی برای شهر مقدس قم بر لزوم مساعدت و حمایت‌های جدی مسؤلان وزارت کشور در راستای سرعت دادن به روند اجرا و تامین اعتبارات مورد نیاز این دو طرح تاکید کرد.

حمایت وزارت کشور از طرح‌های حمل و نقل ریلی
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در نشست مشترک با معاون هماهنگی امور عمرانی وزیر کشور با اشاره به جایگاه مهم قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی، پایگاه مرجعیت و مرکز بزرگ‌ترین حوزه علمیه جهان تشیع اظهار کرد: همه نگاه‌ها و توجهات به قم باید متناسب با این جایگاه و شأنیت باشد.
وی در این دیدار که معاون عمرانی استانداری و شهردار قم نیز حضور داشت، با اشاره به این تعبیر مقام معظم رهبری که «خدمت به قم خدمت به آبروی نظام است» افزود: تحقق این مهم و جبران عقب‌ماندگی‌های انباشته قم، نیازمند نگاه و توجه ویژه همه مدیران سطوح خدمتی از جمله دستگاه‌های ستادی و ملی است.
استاندار قم با بیان اینکه در سال‌های اخیر و با نگاه ویژه دولت و همت بلند مسئولان، روند رشد و توسعه قم شتاب گرفته و فعالیت‌های عمرانی خوبی را در عرصه‌های مختلف سازندگی این خطه شاهد هستیم، تصریح کرد: این روند رو به رشد و امیدوارکننده، باید با جدیت پیگیری و استمرار داشته باشد.
موسی‌پور با تاکید بر لزوم توجه جدی به نیازهای خدماتی رفاهی زوار ادامه داد: قم به طور متوسط روزهای سه‌شنبه و آخر هفته، میزبان بیش از 300 هزار مسافر و زائر از نقاط مختلف کشور و جهان است که باید به تناسب این میزان جمعیت، خدمات و امکانات مورد نیاز تامین شود.
وی از عزم جدی مدیریت استان برای رفع مسائل و کمبودهای شهری خبر داد و گفت: طی دو سال گذشته اعتبارات قابل توجهی برای تسریع در حل معضلات شهری و تامین امکانات ضروری مورد نیاز زوار و مجاورین حرم کریمه اهل بیت(س) در نظر گرفته شده است که از این محل، پروژه‌های کلانشهری متعددی اجرا شده و یا در دست اجرا است.
استاندار قم با اشاره به روند پیشرفت پروژه‌های مونوریل و مترو و اهمیت اجرای پروژه‌های حمل و نقل ریلی برای شهر مقدس قم بر لزوم مساعدت و حمایت‌های جدی مسؤلان وزارت کشور در راستای سرعت دادن به روند اجرا و تامین اعتبارات مورد نیاز این دو طرح تاکید کرد.
موسی‌پور میزان اعتبار تخصیصی امسال قطار شهری قم را 62 میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: با این روند اختصاص و بدون لحاظ هرگونه افزایش هزینه‌ها، تکمیل نهایی پروژه مترو قم به سال‌ها زمان نیاز دارد.
وی همچنین با اشاره به مشکلات و محدودیت‌های منابع مالی شهرداری قم، ضرورت مساعدت و پیگیری‌های ویژه مسئولان وزارت کشور در راستای کمک به پرداخت مطالبات شهرداری قم به ویژه تسریع در وصول مطالبات شهرداری قم از محل معوقات مربوط به عوارض مراکز فرهنگی امسال و سال‌های گذشته را خواستار شد.
معاون عمرانی وزیر کشور نیز در این جلسه با اشاره به برنامه‌ها و سیاست‌های آتی این معاونت، از پیگیری اجرایی کردن مصوبات بسته‌های حمایتی کمک به شهرداری‌ها در بحث هدفمندی یارانه‌ها، تامین منابع مالی مورد نیاز برای پرداخت سهم شهرداری‌ها از محل یارانه بلیط و سایر کمک‌ها و حمایت‌ها به شهرداری‌ها خبر داد و گفت: از محل یارانه بلیت اتوبوس‌ها، بالغ بر 26 میلیارد ریال به شهرداری قم اختصاص یافته ضمن این که برای برخورداری شهرداری قم از سایر منابع و کمک‌های قانونی پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.
ارشادمنش همچنین با اشاره به کمبود ایستگاه آتش نشانی در قم، برای مشارکت وزارت کشور در زمینه کمک به ساخت و تجهیز حداقل دو ایستگاه آتش نشانی اعلام آمادگی کرد.
شهردار قم نیز در این جلسه لزوم مساعدت و حمایت‌های ویژه مسؤلان وزارت کشور در کمک به حل مشکلات شهرداری قم به ویژه تامین ماشین آلات و تجهیزات زمستانی، کمبودهای ایستگاه آتش نشانی و تامین منابع مالی پروژه‌های کلانشهری را خواستار شد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول