اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز فارس:

صنعتی سازی ساختمان حمایت نمی‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز استان فارس گفت: در صورتی که صنعتی سازی ساختمان مورد حمایت قرار گیرد می‌توان سالانه به یک‌میلیون تقاضای مسکن پاسخ داد اما از این صنعت حمایت نمی‌شود.

صنعتی سازی ساختمان حمایت نمی‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی انجمن خیرین مسکن‌ساز استان فارس، شمس ارجمند با مهم برشمردن اجرای پروژه‌های صنعتی در ساخت واحدهای مسکونی این عملیات را گامی در راستای افزایش طول عمر سازه‌ها و همچنین صیانت از سرمایه‌های ملی دانست.
به گفته وی در کشورهای مترقی جهان به دلیل استفاده از تکنولوژی روز در ساخت واحدهای مسکونی عمر مفید ساختمان‌ها به حدود 100 سال افزایش پیدا کرده است که این امر می‌طلبد تا با نگاهی عمیق‌تر و دقیق به این مسئله توجه شود.
ارجمندی اضافه کرد: همچنین با توجه به الزام سازندگان به رعایت مقررات ملی ساختمان، مقرر شده تا نظارت فنی و تخصصی توسط مهندسان زیر پوشش سازمان نظام مهندسی ساختمان و از طریق شهرداری‌ها، با نظارت عالی اداره کل مسکن و شهر سازی انجام شود.
مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز فارس ادامه داد: در حال حاضر در بیش از 90 درصد ساخت و سازهای شهری و روستایی نظارت فنی اعمال می‌شود و با اعمال سیاست‌های ویژه هر روز آمار تخلفات در حال کاهش است.
وی در پاسخ به این پرسش که صنعتی‌سازی چگونه سبب افزایش عمر مفید ساختمان‌ها می‌شود، گفت: صنعتی سازی متولی ندارد و مورد حمایت واقع نمی‌شود و نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه و کلان دارد که باید با انجام پروژه‌های بزرگ و پشت سر هم سود این سرمایه‌گذاری تأمین شود.
این مسئول در ادامه تصریح کرد: سرمایه‌گذار وحشت دارد که به دلیل عدم حمایت کافی از سرمایه‌گذاری کلانی که انجام می‌دهد نتواند پروژه‌های بسیاری را اجرا کند و پس از اجرای یک پروژه سرمایه‌اش راکد بماند.
ارجمندی افزود: از طرفی برای اجرای پروژه‌های صنعتی باید نیروهای ویژه‌ای را با تخصص خود تربیت کرد که در صورت توقف کار و گسست این نیروها تربیت دوباره عوامل اجرایی با مشکل و با هزینه‌های بسیاری روبه‌رو می‌شود.
مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز استان فارس همچنین خاطرنشان کرد: صنعتی سازی ساختمان یک برنامه ملی می‌خواهد که یا دولت سرمایه‌گذاری اولیه را انجام دهد یا اینکه به بخش خصوصی تضمین لازم برای واگذاری پروژه‌های بزرگ را بدهد و همچنین زیرساخت‌های لازم نیز باید فراهم شود که برای این مهم نیاز به برنامه‌ای حداقل 10 ساله است، تا کارخانجاتی که مرتبط با این صنعت هستند، نیز زنجیره عرضه محصولات خود را تغییر دهند.
وی در ادامه ابراز داشت: در صورتی که صنعتی سازی مورد حمایت باشد و این تمهیدات مورد توجه قرار گیرد می‌توان به سالانه یک‌میلیون تقاضای مسکن پاسخ داد و این امر سبب کاهش قیمت مسکن نیز می‌شود.
ارجمندی تصریح کرد: در ساخت واحدهای مسکونی این انجمن برای گروه‌های هدف سعی شده رعایت کامل قوانین و مقررات ملی ساختمان را شاهد باشیم و با نظارت دقیق و مستمر خانه‌های مقاومی احداث و عرضه شود تا در کنار استقامت بناها، الگویی برای سایر استان‌ها و سازندگان مسکن باشد.
این مسئول در ادامه بیان کرد: در این مورد در 12 شهر استان فارس پروژه‌های در دست طراحی و اجرا داریم که دو پروژه شیراز و خرم بید به بهره‌برداری رسیده و هم‌اکنون مورد استفاده 146 خانوار است و 140 واحد مسکونی در شهر لار در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و سایر پروژه‌ها که عمده آنها در شهر جدید صدرا بوده در سال آینده به بهره‌برداری کامل می‌رسند.
ارجمندی خاطرنشان کرد: در مجموع حدود یک‌هزار و 300 واحد مسکونی درسطح استان فارس در دست طراحی و اجرا با میانگین پیشرفت فیزیکی حدود 50 درصد توسط خیرین مسکن ساز است.
وی گفت: این انجمن هیچ محدودیتی برای جذب خیرین در شهرها و روستاهای این استان ندارد و هر کجا که خیرین با قصد احداث مسکن اعلام آمادگی کنند ما نیز آمادگی داریم تا تسهیلات دولتی از قبیل زمین، پروانه ساختمانی، طراحی و نظارت و تسهیلات بانکی را در اختیار آنان قرار دهیم.
ارجمندی در پایان بیان داشت: با مشارکت خیرین می‌توانیم خدمات لازم را به مردم آبرومند جامعه ارائه کنیم و می‌توانیم با تأمین سرپناه و ایجاد امنیت در خانواده، بسیاری از معضلات اجتماعی جامعه را کاهش دهیم.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول