اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران در گفت‌وگو با فارس:

تحقق ساخت مسکن 1350 واحدی برای معلولان / جذب معلولان در استخدام‌ها

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: سهم جذب نیروی معلول در ادارات دولتی باید مشخص شود تا قانون عملی شود.

تحقق ساخت مسکن 1350 واحدی برای معلولان / جذب معلولان در استخدام‌ها
سید علی‌اکبر طاهایی در حاشیه نشست شورای مسکن مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری درباره تحقق سهم بهزیستی از مسکن مهر اظهار داشت: یک هزار و 350 واحد مسکونی مسکن مهر در شهر و روستاهای مازندران که سهم بهزیستی بود، محقق شد.
وی سهم کل بهزیستی را از مسکن مهر 5 هزار و 44 واحد مسکونی دانست و یادآور شد: 15 درصد از مجموع پروژه‌های مسکن مهر مازندران سهم بهزیستی است که شامل یک هزار و 200 واحد مسکونی در شهرهای استان می‌شود.
 
* مناسب‌سازی معابر از مهم‌ترین مسائل در ساخت و ساز شهری است
طاهایی با اشاره به اینکه حدود 600 واحد مسکونی مسکن مهر استان در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر از سوی بنیاد مسکن قابل اجرا است، تصریح کرد: اعتبار 3 میلیارد تومانی سهم بهزیستی در سفر سوم هیئت دولت به مازندران برای مسکن مهر معلولان اختصاص یافت که از این میزان یک میلیارد و 200 میلیون تومان محقق شد.
وی خاطرنشان کرد: یک میلیارد و 800 میلیون تومان سهم وزارت رفاه است که باید محقق شود.
نماینده عالی دولت در مازندران با تاکید بر اینکه مناسب‌سازی معابر و محیط شهری از مهم‌ترین مسائل در ساخت و ساز شهری است، بیان داشت: مناسب‌سازی محیط شهری توسط شهرداری‌ها باید لحاظ شود.
 
‌* در استخدام‌ها سهم معلولان باید مشخص شود
وی متذکر شد: هیچ بنای دولتی و یا موسسات عمومی غیردولتی که مورد مراجعه اقشار مختلف جامعه قرار می‌گیرد نباید بدون رمپ باشد، معلولان باید از امکانات اداری بهره مند شوند.
طاهایی در مورد اشتغال معلولان زیر پوشش بهزیستی گفت: اشتغال در قالب تسهیلات خوداشتغالی که حمایت از مشاغل خانگی است برای معلولان در نظر گرفته شد.
وی استخدام معلولان در مراکز دولتی را در چارچوب قانون جامع معلولان دانست و اظهار داشت: هر اداره‌ای که برنامه استخدامی داشت سهم جذب معلولان باید مشخص شود.
استاندار مازندران با بیان اینکه در حوزه اشتغال موضوع فرصت‌های شغلی دیگر در بنگاه‌های صنعتی و اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است، ابراز داشت: سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز کارآفرینان به اشتغالزایی معلولان جامعه توجه داشته باشند.
 
 
*32 سازمان مردم‌نهاد بهزیستی در مازندران فعالیت دارند
وی روز جهانی معلولان را فرصتی برای نهادینه شدن اندیشه‌های خداوندی اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: شعار زندگی بهتر برای همه از مواردی است که در دین مبین اسلام مطرح شد.
طاهایی در مورد حمایت از سازمان‌های مردم‌نهادی که در مباحث بهزیستی وارد شدند، اذعان داشت: 32 سازمان مردم‌نهاد بهزیستی در مازندران فعالیت دارند که در چارچوب تدابیر حمایتی مصوب هیئت وزیران مورد حمایت قرار می‌گیرند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول