اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:

رسانه‌ها برای نهادینه‌سازی تفکر اسلامی همت کنند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از ابعاد انقلاب دست‌ یافتن به فرهنگ غنی بود از این رو باید فعالان عرصه رسانه در راستای نهادینه کردن تفکر اسلامی در جامعه همت کنند.

رسانه‌ها برای نهادینه‌سازی تفکر اسلامی همت کنند
آیت‌الله علی‌اکبر قره‌باغی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به اینکه هم‌اکنون در سالگرد تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته‌ایم، اظهار کرد: ملت بزرگ ایران در سال 57 برای تحقق تحول همه‌جانبه به قیام علیه حکومت خودکامه دست زدند که یکی از مهم‌ترین خواسته‌های آنها ایجاد تغییر در شاخص‌های اخلاقی، اجتماعی به عبارتی فرهنگی بود.
وی تصریح کرد: ملت ایران رسیدن به استقلال و کوتاه شدن دست ابرقدرت‌های جهان از ثروت‌های ملی را خواستار بودند از طرف دیگر یکی از مهم‌ترین اهداف مورد توجه آنها نهادینه کردن تفکر اصیل اسلامی و دور شدن از الگوهای غربی بود به همین دلیل انقلاب ما فقط جنبه سیاسی و اقتصادی نداشت.
این مسئول به وظیفه خطیر رسانه‌های جمعی برای نهادینه کردن ارزش‌های اسلامی و مفاهیم انقلابی در جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌‌های اصحاب رسانه تلاش برای زنده و پویا ماندن فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است به طوری که این موضوع باید در همه ابعاد زندگی مردم اعم از پوشش، معاشرت، محیط کار، محیط زندگی و فضای شهر متجلی شود.
وی به لزوم الگوسازی برای جوانان تاکید و عنوان کرد: باید به شکل گسترده در راستای معرفی انسان‌های آزاده، موفق و ولایتمدار برای جوانان اقدام شود تا آنها با سرمشق قرار دادن آنها در راستای رقم زدن سرنوشت مطلوب برای خود و جامعه تلاش کنند و ایران را به نقطه مطلوب و آرمانی برسانند.
این مسئول تهاجم فرهنگی دشمن را یکی از تهدیدهای جدی علیه کشورمان دانست و اظهار کرد: ایادی استکبار جهانی امروز به معنای واقعی کلمه از وارد شدن به میدان‌های جنگ و حمله‌های نظامی ناامید شدند بر این اساس برای تاخت و تاز به فرهنگ ما سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی می‌کنند پس باید اساتید دانشگاه، روحانیان و... در راستای روشنگری در جامعه و آگاه‌سازی مردم با تهدیدهای نرم مبادرت کنند.
قره‌باغی ولایت فقیه را کانون وحدت در کشور دانست و گفت: تا زمانی که اقشار مختلف مردم به فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری در همه زمینه‌ها جامه عمل بپوشانند در هیچ زمینه‌ای اعم از فرهنگ، اقتصاد و... از دشمنان قسم‌خورده‌مان آسیب نمی‌بینیم تا جایی که هر روز امیدوارتر و سرافرازتر از دیروز به جلو گام‌های محکمی برمی‌داریم.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمنان در روزهای اخیر با تهدید کردن ایران به ناتوانی و درماندگی خود اعتراف کرده‌اند، عنوان کرد: ایادی استکبار جهانی در طول 33 سال گذشته به ویژه در هشت سال جنگ تحمیلی و عملیات علیه پژاک به قدرت و توان جوانان ما واقف شدند حال با مطرح کردن این قبیل ادعاها، ناتوانی و زبونی دشمن در آن ایام در ذهن جهانیان تداعی شده و همه بر ناتوانی دشمنان ما معترف می‌شوند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول