اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پاوه:

تفرقه ریشه مشکلات جوامع اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه پاوه گفت: تفرقه و تبلیغ برای امور دنیوی از ریشه‌های مهم مشکلات جامعه مسلمین است.

تفرقه ریشه مشکلات جوامع اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از پاوه، ماموستا ملاقادر قادری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پاوه با اشاره به لزوم یاری رساندن به دین خدا از سوی مومنین، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم تأکید می‌کند که هر کس دین اسلام و رسالت رسول‌الله (ص) را یاری‌رسان باشد خداوند نیز در همه مراحل زندگی پشتیبان و یاور او خواهد بود و این بیان به صورت قسم، تأکید و حجت در کلام خدا آورده شده است.
وی گفت: بزرگان در تفسیر فرمایشات خداوند متعال به مطالب مختلفی اشاره دارند؛ در برخی تفاسیر اشاره شده که درست است در زمان نزول آیات مخاطب آنها مهاجرین و انصار بوده‌اند ولی در هر زمانی که جمعی صادقانه در راه تقویت دین خدا و پاسداری از رسالت پیامبر (ص) گام بردارند بدون شک مصداق آیات قرآن قرار گرفته و ذات باری تعالی پشتیبان آنان خواهد بود.
قادری افزود: در قرآن به زمان و مکانی خاص برای دفاع از دین خدا و عمل به فرامین آن اشاره نشده است و از آن دسته است که هر زمانی تمکن مالی برای مسلمین فراهم باشد زکات بر آنان واجب می‌شود.
امام جمعه پاوه گفت: تمکن شامل همه اموری که انسان در آنها توانایی بیش از سایر افراد جامعه داشته باشد خواهد شد و هرگاه چنین امری در زمینه‌هایی برای فرد مؤمنی به وجود آمد باید زکات آن را ادا کند.
وی گفت: زکات داشتن اولاد صالح، داشتن مال، بهره‌مند بودن از دانش و قلمی توانا، صاحب علم بودن عالمان دین و عطا شدن مسئولیت به افراد در جامعه از نمونه‌های قابل ذکری هستند که زکات آنان باید تمام و کمال پرداخت شود.
خطیب جمعه پاوه تصریح کرد: عدم جدیت در انجام این امور دوری از خداوند را سبب می‌شود و این امر نیز به بی‌پشتوانه شدن انسان منجر شده و موفقیت در امور را از انسان سلب می‌کند.
قادری عنوان کرد: دردهایی در قلب انسان وجود دارد که ممکن است مانع قبولی دعا از جانب خداوند شود که یکی از آنها اجرا نکردن تمام و کمال دستوارات دین خداست.
امام جمعه پاوه گفت: قسمتی از مشکلاتی که امروز مسلمانان دنیا با آن روبه‌رو هستند مربوط به عملکرد خود آنان است و تفرقه و تبلیغ برای امور دنیوی از ریشه‌های مهم مشکلات جامعه مسلمین است.
وی خاطرنشان کرد: حضور کمرنگ در نمازهای جمعه و جماعت در منطقه‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم مایه تأسف و اندوه است و لازم است مسلمانان توجه بیشتری به ادای این فریضه مهم به صورت جماعت نشان دهند.
قادری گفت: هجمه‌های تبلیغاتی دشمنان علیه اسلام در ماه‌های گذشته به شدت از سوی دشمنان دنبال شده و آنان درصدد ناامید کردن مردم از به قدرت رسیدن احزاب اسلامی پس از انقلاب‌های اخیر در سطح جهان اسلام هستند و دلیل همه این کارها ترس و وحشت روز‌افزون آنها از اسلام عزیز است.
امام جمعه پاوه با اذعان به این امر که تا روز قیامت مسلمانان نسبت به دنیای کفر در اقلیت هستند و همچنین بندگان شاکر نعمات نیز نسبت به کسانی که ناسپاس هستند همواره در اقلیت هستند، تأکید کرد: نباید مسلمانان از این امور هراسی به دل داشته باشند به این شرط که با هم صادق بوده و در پشتیبانی و یاری رساندن به یکدیگر از هیچ کوششی فروگذار نکنند. 
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول