اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کرمانشاه؛

بیداری اسلامی از برکات جنگ تحمیلی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کرمانشاه گفت: بیداری اسلامی کشورهای عربی، آفریقایی و جنبش‌های اعتراضی مردم اروپا و آمریکا از برکات مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های شهدای ایران در هشت سال دفاع مقدس است.

بیداری اسلامی از برکات جنگ تحمیلی است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهر کرمانشاه اظهار کرد: بیداری اسلامی در کشورهای عربی به برکت عنایات قرآن کریم شعار الله اکبر و برگزاری باشکوه نمازهای جمعه و جماعت است.
وی افزود: ملت تونس، بحرین، مصر و عربستان با تاسی به دستورات قرآن کریم بیدار شده و قیام کرده‌اند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: ۱۸ آذر سالروز معرفی رژیم بعث عراق به عنوان آغازگر جنگ علیه ایران توسط سازمان بدون خاصیت ملل است.
وی ادامه داد: در کنار خساراتی که هشت سال جنگ بر ملت و کشور ایران تحمیل کرد برکات زیادی نیز نصیب کشور شد.
علما تأکید کرد: بیداری اسلامی کشورهای عربی، آفریقایی، جنبش‌های اعتراضی مردم اروپا و آمریکا از برکات رشادت‌ها و جانبازی‌های شهدا و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه به نوزدهم آذر ماه سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: بنابه فرمایش رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شورای عالی انقلاب فرهنگی قرارگاه اصلی کشور در مسائل فرهنگی است.
وی ادامه داد: دشمن برای دانش‌آموزان و دانشجویان ما برنامه‌های ضد فرهنگی و ضد دینی زیادی طراحی کرده و باید آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها با ارزش دادن به فرهنگ ایرانی اسلامی این فرهنگ اصیل را در جامعه جلوه دهند زیرا حرکت و پیشرفت هر کشوری وابسته به فرهنگ و تفکر آن است.
امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: ۱۹ آذر ماه روز جهانی حقوق بشر است، شاهد هستیم که نظام‌های اروپایی و آمریکایی چگونه حقوق بشر را در کشورهایشان اجرا می‌کنند، آنها با توسل به زور، تهدید و تسلیحات نظامی حقوق بشر را به مردم یادآوری می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ادامه داد: سردمداران کشورهای اروپایی و آمریکا از طرفی مردم معترض کشورهایشان را با کشیدن بر روی آسفالت سرکوب می‌کنند و از طرف دیگر در برابر کشورهای بیدار دم از حقوق بشر می‌زنند.
علما خاطر‌نشان کرد: به فرموده امام راحل (ره) تنها حکومتی می‌تواند حقوق بشر را اجرا کند که مبتنی بر قوانین دینی و الهی باشد زیرا حقوق بشر از آن خداوند سبحان است و فقط قوانین اوست که می‌تواند حقوق بشر را در جهان احیاء کند.
وی تأکید کرد: این چه حقوق بشری است که مردم مظلوم را در فلسطین اشغالی می‌کشند و مسلمانان را در افغانستان، پاکستان و عراق سرکوب می‌کند.
امام‌جمعه کرمانشاه افزود: نظام ولایی جمهوری اسلامی ایران ابهت کشورهای مستکبر و زورگو را در هم شکست و ولایت فقیه آقایی و سروری مستکبران را در دنیا از بین برد.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه به بیستم آذر ماه سالروز شهادت آیت‌الله دستغیب اشاره کرد و گفت: آیت‌الله دستغیب سومین شهید شهید محراب امام جمعه شیراز عارفی بزرگ و انسانی مؤثر و تأثیرگذار در استان فارس بود.
خطیب جمعه کرمانشاه افزود: ۲۴ آذر ماه روز تجلیل از شهید تندگویان وزیر نفت دولت شهید رجایی است. رژیم بعث عراق وی را پس از اسارت به بدترین وجه شکنجه کرد و به شهادت رساند.
همچنین مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز اظهار کرد: مردم نیکوکار استان کرمانشاه 150 میلیون تومان به مردم قحطی‌زده سومالی کمک نقدی کرده‌اند.
افشین یگانه تصریح کرد: مردم خیر ایران اسلامی بزرگ‌ترین و کامل‌ترین محموله کمک‌رسانی به مردم سومالی در قالب یک کشتی ۵ هزار تنی شامل برنج، حبوبات و کنسروجات را به این کشور قحطی‌زده ارسال کرده‌اند.
وی عنوان کرد: به دلیل تقارن ۱۴ آذر روز جهانی داوطلب با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش برنامه‌های پاسداشت این روز به هفته آینده موکول شد.
‌حضور با شکوه داوطلبان جمعیت هلال‌احمر که با لباس این جمعیت در نماز جمعه شرکت کرده بودند رنگ و بوی خاصی به این نماز عبادی سیاسی بخشید.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول