اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی:

سمن‌ها در توسعه فرهنگی نقش مهمی دارند

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی گفت: سازمان‌های مردم نهاد در توسعه فرهنگ عمومی در جامعه نقش مهمی دارند.

سمن‌ها در توسعه فرهنگی نقش مهمی دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حمید ابراهیمی صبح امروز در نشست هم اندیشی سازمان های مردم نهاد شمال آذربایجان غربی در خوی اظهار داشت: با توجه به اصل 44 قانون اساسی، باید بیشتر امور به مردم واگذار شوند از این رو وجود تشکل‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد بستر مناسبی برای تحقق این امر هستند.
وی با اشاره به توجه ویژه دولت به کارکردهای سازمان‌های مردم نهاد افزود: حضور این تشکل‌ها در کنار دولت اهمیت فراوانی دارد و باید توانایی این تشکل‌های و سازمان‌های مردم‌نهاد شناسایی شده و افزایش یابند.
ابراهیمی ادامه داد: سازمان‌های مردم‌نهاد دارای روحیه مشارکتی هستند که این ویژگی باید هر چه بیشتر تقویت شود و اقدامات لازم در راستای آموزش آنها برای توانمندشدن این تشکل‌ِها انجام شود.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: دبیرخانه سازمان‌های مردم نهاد شمال استان در فرمانداری خوی برای نظارت و هماهنگی بیشتر میان این سازمان‌ها مستقر می‌شود.
فرماندار خوی در ادامه این نشست با تاکید بر توسعه جلب مشارکت عمومی گفت: این سازمان‌ها با تقویت روحیه همگرایی و مشارکتی می‌توانند در حوزه‌های مختلف در جامعه موثر باشند و در راستای تقویت این حوزه‌ها گام بر دارند.
غلامحسین عماری با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم افزود: ماه محرم یکی از مصادیق مشارکت عمومی مردم است که هیئت‌های مذهبی در راستای ارتقای سطح فرهنگ عمومی و تقویت پایه‌های دینی در جامعه عمل می‌کنند.
وی ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند در کوچک شدن حجم دولت از طریق مشارکت در مسئولیت‌های اجتماعی در راستای بهبود امور و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه و گسترش نظارت‌های اجتماعی نقش مهمی را ایفا کنند.
فرماندار خوی با بیان اینکه سازمانهای مردم نهاد بازوهای اجرایی دولت‌ها هستند گفت: با توجه به اینکه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پیش است از این رو این تشکل‌ها باید در راستای افزایش حضور حداکثری مردم در انتخابات به رشد و تعالی جامعه کمک کرده و انتخاباتی سالم و قانونمند را رقم زنند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول