اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی گرمی:

نماز مظهر تطهیر جامعه از ناپاکی‌ها است

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان گرمی گفت: نماز مظهر تطهیر جامعه از هر پلیدی و ناپاکی است.

نماز مظهر تطهیر جامعه از ناپاکی‌ها است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدجعفر موسوی پیش از ظهر امروز در گردهمایی ائمه جماعات مساجد و نمازخانه‌های مدارس در شهر گرمی اظهار داشت: اگر نماز آن هم اقامه اول وقت و جماعت آن با شیوه‌ها و ایده‌های تبلیغی درست ترویج شده و در جامعه نهادینه شود جامعه از بسیاری مسایل و مشکلات نجات پیدا کرده و به یقین معنویت و بار ارزشی جامعه نیز افزون‌تر می‌شود.
وی از امام حسین (ع) به عنوان امام شهید شده در راه احیای نماز اول وقت و فریضه امر به معروف و نهی از منکر یاد کرد و افزود: اگر امام حسین (ع) در میان جنگ و ستیز با دشمن نماز اول وقت را به جماعت برگزار می‌کند و به این امر اهمیتی بسیار قائل است از آن بابت می‌باشد که روح طراوت‌بخش نماز روح تطهیرکننده جامعه از پلشتی‌ها و ناپاکی‌هایی است که در کمین آن می‌باشد.
موسوی اهتمام روحانیان به ویژه ائمه جماعات در برپایی نماز اول وقت و با تومئنینه را زمینه‌ساز نهادینه شدن تفکر اقامه نماز در اول وقت توصیف کرد و ادامه داد: ارزش و قرب نماز نیز به برتری دادن آن نسبت به سایر مسایل است.
این مسئول ضرورت آراستگی و طهارت جسمی و روحی نمازگزار را در پیشگاه معبود خود بیان کرد و گفت: در مدارس نقش روحانیان در تبیین و تفسیر اهمیت و جایگاه اقامه نماز اول وقت حائز اهمیت است به طوری که اگر در مدارس ما به این فریضه اهمیت داده شود از همان دوران نوجوانی می‌تواند به ملکه ذهنی و اخلاقی دانش‌آموز تبدیل شود.
وی با اشاره به برگزاری گفتمان‌های دینی نماز و فرایض دینی در مدارس در طول سال تحصیلی و به مناسبت‌های مختلف تصریح کرد: برنامه گفتمان دینی و مذهبی امسال نیز آغاز شده و با همکاری آموزش و پرورش در صدد تبیین، ترویج و تعمیق شعائر دینی و مذهبی در مدارس با برگزاری گفتمان‌های دینی هستیم.
به گزارش فارس، رئیس تبلیغات اسلامی گرمی روح پرسشگر جوانان را برای رسیدن به فلسفه و حقیقت اعمال یادآور شد و خاطر نشان کرد: نباید این حقیقت جستجوگر سرکوب شده و یا زمینه پاسخگویی قانع‌کننده برای آن به وجود نیاید.
وی در پایان سخنان خود اضافه کرد: به نظر می‌رسد نماز شایسته‌ترین اندیشه تربیتی، فکری و اعتقادی است که اگر به شکل مناسب در جامعه عملیاتی و شکل اجرایی به خود بگیرد جامعه از لغزش‌ها و گناه و معاصی در امان می‌باشد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول