اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه اخلاق جامعه علمیه امیرالمومنین (ع) مطرح شد؛

آداب نماز خواندن باید طبق احادیث رعایت شود

خبرگزاری فارس: استاد اخلاق جامعه امیرالمومنین (ع) گفت: آداب نماز به این صورت نیست که هر کس دلش خواست آدابی را از جانب خودش رعایت کند، بلکه آن آدابی را که خداوند توصیه کرده و در احادیث موجود است، باید رعایت شود.

آداب نماز خواندن باید طبق احادیث رعایت شود
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمد روح بخش شامگاه پنج شنبه در جلسه اخلاق جامعه علمیه امیرالمومنین (ع) در ادامه بحث خود در مورد خضوع در نماز گفت: رعایت آداب ظاهری نماز به عنوان خضوعی است که این خضوع، مقدمه خشوع است و وقتی برای فردی خشوع در نماز حاصل شود، نماز برای او از حالت ثقالت و سنگینی در می‌آید و در نزد او عظیم و باعث آرامش فرد می‌شود.
استاد اخلاق جامعه امیرالمومنین (ع) افزود: آداب نماز به این صورت نیست که هر کس دلش خواست آدابی را از جانب خودش رعایت کند، بلکه آن آدابی را که خداوند توصیه کرده و در احادیث موجود است، باید رعایت شود.
وی در ارتباط با آداب اعضا و جوارح بدن در نماز، اظهار داشت: تمام اعضا و جوارح در نماز باید منقبض باشد یعنی تحت اراده نمازگزار باشد به طوری که تمام اعضا و جوارح بدن باید نماز بخوانند.
حجت‌الاسلام و المسلمین روح بخش با اشاره به تأثیر گناه در اعمال انسان عنوان کرد: آثار گناه در ظرف زمان و مکان خودش محبوس نمی‌ماند بلکه موج آثار گناه تا آنجا پیش می‌رود که اگر به کمترین ذره ای تاثیر بگذارد، خداوند آن را ثبت می‌کند.
مدرس حوزه علمیه با اشاره به نعمات الهی بیان کرد: نخستین نعمت خدا که بزرگترین نعمت او محسوب می‌شود، نعمت خلق است، چون همه نعمت‌ها مترتب بر این نعمت است و انسانیت، مسلمان بودن، شیعه بودن و ... از این قبیل است.
 استاد مشاوره جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) در پایان سخنان خود با اشاره به ارتباط حزن امام حسین(ع) و خشوع در نماز تصریح کرد: اگر حزن امام حسین (ع) به دل کسی آمد آن شخص خاشع می‌شود. بنابراین گفته‌اند که گریه بر امام حسین(ع) در نماز نه تنها ایراد ندارد، بلکه از فضیلت بالایی برخوردار است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول