اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان:

سطح تبلیغات نماز در جامعه مطلوب نیست

خبرگزاری فارس: مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: متاسفانه سطح تبلیغات مربوط به نماز در جامعه چندان مطلوب نیست.

سطح تبلیغات نماز در جامعه مطلوب نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام و المسلمین علی مریدی‌زاده در نشست ستاد نماز اداره کل ارشاد با اشاره به اهمیت نهادینه‌سازی نماز در جامعه اظهار داشت: متاسفانه سطح تبلیغات مربوط به نماز در جامعه از طریق رسانه‌های مکتوب، مجازی، صدا و سیما، شهری و سایر موارد چندان مطلوب نیست.
وی ادامه داد: نماز به عنوان مهمترین آیین عبادی سیاسی باید نمود بیشتری در حوزه‌های مختلف فرهنگی جامعه داشته باشد.
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ابراز داشت: انجمن‌های مختلف فرهنگی هنری بهترین ظرفیت برای اشاعه و ترویج فرهنگ نماز محسوب می‌شوند و آثار هنرمندانی که به موضوع نماز پرداخته‌اند، مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرد.
این مسئول ضمن تأکید بر اتخاذ سیاست واحد توسط نهادها و سازمان‌های مختلف برای ترویج فرهنگ نماز در جامعه گفت: اقامه نماز اصلی‌ترین وظیفه دینی و اعتقادی هر مسلمان محسوب می‌شود و به عنوان مهمترین شاخص می‌باید بروز و ظهور برجسته‌ای در سطح جامعه داشته باشد.
وی افزود: تاکنون بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های فراوانی در مورد نحوه ترویج و اشاعه فرهنگ نماز در جامعه عرضه شده است اما به نظر می‌رسد این به تنهایی کافی نیست و باید یک اراده و عزم جمعی و عملی با نگرش واحد در تمام سطوح جامعه ایجاد شود.
مریدی‌زاده اضافه کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ نماز در اقشار و سطوح مختلف جامعه نیازمند بهره‌مندی از شیوه‌ها و طرق مختلف است و ضرورت دارد به صورت مجزا برای سنین مختلف برنامه‌ریزی دقیق و مطالعه شده صورت گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان یادآور شد: برای تسهیل در اجرای برنامه‌های تدوین شده درباره گسترش فرهنگ نماز به استفاده از روش‌های تشویقی و ترغیبی خلاقانه نیازمندیم و می‌باید به شدت از روش‌های قهری و سلبی پرهیز کرد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول