اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس:

ارتقای فرهنگ کار مهم‌ترین هدف مشاغل خانگی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردوس گفت: هدف اصلی از اجرای طرح ساماندهی مشاغل خانگی، ارتقای فرهنگ کار است.

ارتقای فرهنگ کار مهم‌ترین هدف مشاغل خانگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حسن سروری صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: مشاغل خانگی در کشور ما از قدمت بسیار بالایی برخوردار است و در 20 سال گذشته، بیش از 150 کشور جهان به طور علمی به این موضوع توجه کرده‌اند.
وی افزود: بر اساس سرشماری سال 1385، از مجموع 16 میلیون نفر جمعیت غیرفعال که خانه‌دار نیز هستند، حدود 10 میلیون نفر بین سنین 20 تا 39 سال قرار دارند که این ظرفیت مناسبی برای بالابردن تولیدات داخلی و توسعه اشتغال است.
سروری با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد خروجی دانشگاه‌ها را زنان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: این امر زمینه مطلوب و مناسبی برای حمایت از صنایع بالا دستی و پایین دستی است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردوس هدف از اجرای طرح ساماندهی مشاغل خانگی را ارتقای فرهنگ کار و افزایش تولید عنوان کرد و یادآور شد: نهادینه کردن فرهنگ کار و ارتقای بهره‌وری، از دیگر اهداف این طرح است.
سروری با اشاره به آمار بیکاری در کشور اجرای طرح ساماندهی مشاغل خانگی را فرصت مناسبی برای توسعه اشتغال در کشور دانست و گفت: شهرداری‌ها موظف شده‌اند که برای فروش محصولات تولیدی افراد مشمول این طرح، بازارچه‌های مخصوصی را راه‌اندازی کنند.
وی عضویت در شرکت‌های عام خوشه‌ای تخصص کسب و کار خانگی، معافیت از عوارض اداری، عدم نیاز به تغییر کاربری مسکونی را از جمله مزایای طرح ساماندهی مشاغل خانگی عنوان کرد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردوس افزود: در اجرای این طرح دولت نیز قادر است در بودجه سنواتی خود، زمینه معافیت‌های مالیاتی، تأمین وام‌های قرض‌الحسنه، پرداخت حق بیمه خویش‌ فرما و همچنین اعتبارات لازم برای تعرفه مصرف آب، برق، گاز و تلفن را تأمین کند.
سروری با اشاره به روی آوردن دنیا به سمت مشاغل خانگی از خبرنگاران و رسانه‌ها خواست تا به کمک این طرح بیایند و آگاهی‌های لازم را به مردم ارائه دهند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول