اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 90 محقق می‌شود؛

سهم 20 درصدی مشاغل خانگی از اشتغال کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: 20 درصد سهم اشتغال کهگیلویه و بویراحمد در سال 90 مربوط به مشاغل خانگی خواهد بود.

سهم 20 درصدی مشاغل خانگی از اشتغال کهگیلویه و بویراحمد
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی حیدری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 20 درصد از سهم اشتغال امسال که 16 هزار و 503 نفر بوده در این استان مربوط به مشاغل خانگی است.
حیدری به اهمیت و تاثیرگذاری مشاغل خانگی در اقتصاد خانواده و جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی یکی از طرح‌های موفق دولت در کاهش نرخ بیکاری، کاهش هزینه‌های تولید، افزایش درآمد، استفاده بهینه از فضای مسکونی خانوار و ایجاد و توسعه اشتغال در دستور کار دولت و مسئولان استانی است.
وی ابراز داشت: از سوی دولت تلاش جدی برای اجرای قانون و آیین‌نامه اجرایی و روان‌سازی پرداخت تسهیلات در این خصوص به عمل آمده که نتیجه آن تصویب 2 هزار میلیارد تومان بودجه برای مشاغل خانگی به‌ صورت تسهیلات قرض‌الحسنه برای سال جاری در کشور است.
حیدری تصریح کرد: در راستای اجرای ماده 8 قانون و 14 آیین‌نامه اجرایی مشاغل خانگی مبنی بر احصا مشاغل خانگی، تاکنون برای شناسایی و آموزش کسب و کار تلاش‌های زیادی نسبت به توانمندی هر منطقه انجام شده است.
به گفته وی، در همین رابطه از سوی استانداری‌ها بیش از 300 رشته شغلی دارای مزیت نسبی و رقابتی در حوزه‌های مختلف از جمله صنایع دستی، تولیدی و خدماتی در بخش کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنعت، کسب و کار با گرایش فناوری اطلاعات و خدمات شناسایی شده که تعداد زیادی از آن‌ها مربوط به کهگیلویه و بویراحمد است.
حیدری یادآور شد: مشاغل و کسب و کار خانگی به‌‌عنوان یکی از شاخص‌های مهم حرکتی در توسعه اقتصادی است و سهم قابل ملاحظه‌ای در ایجاد اشتغال و ارزش افزوده و حتی در صادرات به خود اختصاص داده و از این رو براساس اهمیت آن مورد توجه قرار گرفته است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این استان بیش از 13 هزار نفر تاکنون برای دریافت تسهیلات کسب و کار خانگی نام‌نویسی کرده‌اند.
حیدری، سهم مشاغل خانگی از تعهد ایجاد 2.5 میلیون فرصت شغلی در سال 90 را 19.4 درصد یعنی حدود 500 هزار فرصت شغلی اعلام کرد و تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد هم نسبت به سهم 16هزار و 503 نفر اشتغال‌زایی باید حدود 20 درصد آن مشاغل خانگی باشد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول