اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند خبر داد:

پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در دماوند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دماوند از پرداخت تسهیلات برای ایجاد مشاغل خانگی تا سقف 50 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در دماوند
علیرضا قاسمی‏فرزاد امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران، با اشاره به خدمات ارزشمند دولت‏های نهم و دهم در توسعه و فراهم‏سازی زمینه‏های اشتغال در کشور اظهار داشت: یکی از برنامه‏های دولت در سال جاری، ایجاد 2 میلیون و 500 هزار شغل در سراسر کشور است.
وی بیان داشت: می‏توان گفت که این اقدام یک حرکت جهشی در بحث اشتغال‏زایی بوده و در دستور کار دولت است.
فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به ایجاد زیرساخت‏های لازم اشتغال در بخش‏های مختلف افزود: علاوه بر فراهم‏سازی زیرساخت‏ها و برنامه‏ریزی‏های لازم در بخش اقتصادی، برای نائل شدن به این هدف مهم، در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز طرح‏هایی در دست اجرا و اقدام است که می‏توان به طرح واگذاری تسهیلات برای ایجاد مشاغل خانگی اشاره کرد.
فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: طرح توزیع تسهیلات مشاغل خانگی با هدف حمایت از افرادی است که در مشاغل خانگی فعالیت داشته و یا علاقه‏مند به این مهم هستند.
وی با بیان اینکه حمایت دولت در بخش صنایع دستی است، خاطرنشان کرد: با توجه به اعتبارات و اختیاراتی که به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران واگذار شده، در راستای ایجاد اشتغال و جذب حداکثری اعتبارات قدم برداشته می‏شود.
قاسمی‏فرزاد با تاکید بر پرداخت تسهیلات برای مشاغل خانگی تا سقف 50 میلیون ریال بیان داشت: افرادی که متقاضی استفاده از تسهیلات این طرح هستند، می‏توانند با مراجعه به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تاییدیه اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند و بعد از تصویب تقاضا در کارگروه اشتغال شهرستان نسبت به دریافت وام اقدام کنند.
نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند با اشاره به اهمیت این وام به دلیل داشتن بهره پایین، افزود: این مشاغل در بخش‏های مختلفی چون نساجی سنتی، بافته‏های داری و زیراندازها، پوشاک سنتی، چاپ‏های سنتی، صنایع دستی چرمی و فلزی، سفال و سرامیک و کاشی سنتی، صنایع دستی دریایی، صنایع دستی ظریف‌بافی، پیشه‏های سنتی و صنایع‌دستی سنگی، رودوزی‏های سنتی و ... است که در مجموع، 111 عنوان مشاغل خانگی را شامل می‏شود.
قاسمی‏فرزاد گفت: لازم است تا متقاضیان مشاغل خانگی متناسب با نوع فعالیت مورد نظر خود یکی از فرم‏های ثبت‌نامی را تکمیل کنند تا توسط دستگاه اجرایی ذی‏ربط بررسی شده و در صورت تائید طرح، مجوز مربوطه لازم صادر شود.
فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به اهمیت این طرح در ایجاد شغل در محیط خانه، بر لزوم کسب و کارهای خانگی به عنوان یکی از راه‏های مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر خانواده تاکید کرد.
قاسمی‏فرزاد با امیدواری دادن به متقاضیان این طرح در خصوص سقف اعتبارات مطلوب بیان داشت: در گام نخست، تسهیلاتی بالغ بر 18 میلیارد ریال در نظر گرفته شده و می‏توانیم بیش از این مبلغ نیز با حمایت مسئولان استانی اختصاص دهیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول