اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری توان جذب اعتبارات مشاغل خانگی را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: توان جذب سهمیه مشاغل خانگی توسط دستگاه‎های اجرایی این استان وجود دارد.

چهارمحال و بختیاری توان جذب اعتبارات مشاغل خانگی را دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد نورالله سعیدی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این استان، اظهار داشت: با آغاز اجرایی شده طرح مشاغل خانگی در این استان تاکنون افزون بر 950 طرح به دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این استان ارسال شده است که از این تعداد 476 پرونده در دبیرخانه کارگروه ثبت شده است.
وی با بیان اینکه مشکلی در جذب سهمیه اعتبارات مشاغل خانگی وجود ندارد، گفت: با توجه به اینکه مراجعه مردم به سازمان فنی و حرفه‌ای بیشتر از سایر دستگاه‌های اجرایی استان است، این آمادگی وجود دارد تا چنانچه سایر دستگاه‌ها امکان جذب سهمیه اشتغال خانگی خود را ندارد این سهمیه توسط فنی و حرفه‌ای جذب شود.
سعیدی خاطرنشان کرد: با جذب سهمیه مشاغل خانگی سایر دستگاه‌های فنی و حرفه‌ای ظرف مدت یک ماه آینده اعتبارات مشاغل خانگی را جذب و در اختیار متقاضیان قرار خواهند داد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این نشست، گفت: این سازمان نیز با توجه به تنوع مشاغل خانگی به‌واسطه تحت پوشش قرار دادن هنرهای صنایع دستی مشکلی برای جذب اعتبارات این بخش ندارد.
مژگان ریاحی افزود: میراث فرهنگی استان این آمادگی را دارد که تا سقف یک میلیارد تومان از سهمیه سایر دستگاه‌های اجرایی این استان را در بخش اجرایی شده مشاغل خانگی جذب و در اختیار متقاضیان قرار دهد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این نشست با اشاره به طرح‌های مشاغل خانگی این بنیاد، گفت: بنیاد شهید تاکنون 243 مورد طرح مشاغل خانگی آماده اجرا دارد که در روند صدور مجوزهای نهایی از سوی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و فنی و حرفه‌ای قرار دارد.
حسین نافیان با بیان اینکه تنها 20 درصد از اعتبارات مشاغل خانگی به بخش قالی بافی اختصاص یافته است، گفت: با توجه به اینکه بانوان این استان توانایی بالایی در بافت فرش دارند و از سوی دیگر با توجه به ویژگی‌‎های خانواده‌های شهدا و ایثارگران این بنیاد باید از تخصیص این سهمیه معاف شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول