اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کنگان خبر داد:

تقویت مشاغل خانگی در کنگان

خبرگزاری فارس: فرماندار کنگان از تقویت مشاغل خانگی در شهرستان کنگان خبر داد.

تقویت مشاغل خانگی در کنگان
تیمور یزدان‌شناس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کنگان اظهار داشت: ایجاد اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری از مهم‌ترین اولویت‌های شهرستان کنگان است که در این راستا تلاش‌های ارزنده‌ای انجام گرفته است.
وی افزود: آموزش نیروهای بومی برای اشتغال در پارس جنوبی باید در دستور کار مسئولان فنی و حرفه‌ای قرار گیرد.
فرماندار کنگان با انتقاد از نحوه آموزش و تزریق نیروهای بومی برای اشتغال در منطقه ویژه خاطرنشان کرد: مرکز فنی و حرفه‌ای کنگان در صورتی که به تعهداتش عمل کند، می‌تواند در روان‌سازی روند جذب نیروهای بومی، برای اشتغال در منطقه ویژه موثر واقع شود و از این نظر یکی از ظرفیت‌های ویژه در شهرستان کنگان به شمار می‌رود.
یزدان‌شناس بیان کرد: آموزش به افراد باید متناسب با نیازهای منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس باشد و مرکز فنی و حرفه‌ای کنگان باید به صورت هدفمند و پایدار و با همکاری بخش امور اشتغال سازمان منطقه ویژه انرژی پارس نیازهای اشتغال در بخش‌های مختلف این سازمان را بررسی و با برنامه‌ای مدون به آموزش افراد بپردازد.
وی گفت: باید به جایگاهی برسیم که فنی و حرفه‌ای شهرستان کنگان تمام نیروهای مورد نیاز نفت و گاز در شهرستان را تامین و مانند یک مرکز علمی عمل کند.
فرماندار کنگان از تقویت مشاغل خانگی در شهرستان کنگان خبر داد و افزود: دستگاه‌های مرتبط دولتی و غیر دولتی باید در این زمینه بیشتر ورود کرده و فعالان در این عرصه را شناسایی کنند.
یزدان‌شناس با تاکید بر تاثیر مهم و ارزشمند صنایع دستی در رونق‌بخشی به مشاغل خانگی یادآور شد: با حمایت از ساختار صنایع دستی در شهرستان کنگان می‌توان انتظار افزایش مشاغل خانگی را داشت.
وی با اشاره به لزوم اشتغال افراد ناتوان اظهار داشت: خیلی از افراد تصور درستی از یک فرد معلول ندارند و فکر می‌کنند معلول کسی است که روی ویلچر می‌نشیند و قادر به انجام هیچ کاری نیست، ولی حضور معلولان در عرصه‌های مختلف و انجام کارهایی که گاه افراد غیرمعلول نیز قادر به انجام آن نیستند خلاف این مدعا را ثابت می‌کند.
فرماندار کنگان با تاکید بر تحقق ۲ درصد اشتغال افراد معلول و ناتوان جسمی در ادارات دولتی گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که فضا برای استفاده از توانایی‌های این عزیزان نیز وجود داشته باشد.
یزدان‌شناس افزود: از همه ظرفیت‌های موجود برای رشد و توسعه شهرستان کنگان بهره می‌گیریم و هیچ فرصتی را هدر نمی‌دهیم.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول