اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

جنبش دانشجویی ابزار دست دشمن نیست

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: جنبش دانشجویی در هیچ مقطع تاریخی در این کشور ملعبه و ابزار دست نظام‌های بیگانه و استکباری جهان نبوده است.

جنبش دانشجویی ابزار دست دشمن نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسعود گنجی بعد از ظهر امروز در نشست کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی در اردبیل اظهار داشت: هرچند پیش از انقلاب اسلامی نیز تشکل‌های دانشجویی در اکثر حوزه‌ها استقلال و هویت ایرانی اسلامی خود را حفظ کرده بودند اما بعد از پیروزی انقلاب، جنبش دانشجویی با وجود تهدیدات و تبلیغات کور دشمنان از مسیر خود که همان دفاع از آرمانخواهی ملت ایران نظیر عدالت‌طلبی، استقلال‌خواهی و بیزاری از دشمنان است حفظ کرده و بر آن پای می‌فشارد.
وی اضافه کرد: جنبش‌های دانشجویی در نیم قرن اخیر نه تنها به رشد و بالندگی قابل قبولی رسیده‌اند بلکه بر دامنه فعالیت آنها در حوزه‌های عدالت‌طلبی و استکبارستیزی افزوده شده به گونه‌ای که حرکت اخیر دانشجویان در تسخیر سفارت انگلیس نماد و نشانه‌ای روشن از این استمرار و جوش و خروش حقیقی است.
این مسئول دکترین جنبش دانشجویی ما را ارائه یک اندیشه روشن و بدون پایبندی به یک نظام و حرکت خاص توصیف کرد و بیان داشت: الگویی که امروز ایران اسلامی ما در مدیریت شایسته جهان عرضه کرده است برگرفته از تفکر جنبش دانشجویی است که در تیم قرن اخیر به اشکال مختلف در این کشور شکل گرفته و نمایان شده است.
گنجی تغییر نظام جهان را از اندیشه سوسیالیسم به سمت لیبرال دموکراسی یادآور شد و گفت: میل و رغبتی که در نظام جدید رو به افول لیبرال دموکراسی می‌توان یافت این است که تمام حرکت‌ها همسو با اهداف آنها باشد تا بتوانند یک نظام واحد زورمدار را شکل دهند.
وی در ادامه سخنان خود حاکمیت انقلاب اسلامی را حاکمیتی برگرفته از گفتمان آرمان و ارزشمداری انسان و حقیقت‌ها و مسایل ارزشی و ضد استکباری یاد کرد و افزود: مدل حکومتی ما مدل آزادمنشی است که محوریت و کانون آن جز همسویی با تکیه بر سرشت و ذات انسان‌ها چیز دیگری نیست.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: امروزه می‌توان مهم‌ترین تکلیف جریان دانشجویی را توجه دقیق و عملی به موضوع انتظار و مهدویت که در نهاد خود مباحثی همچون ولایت‌مداری و عدالت‌گستری را دربر دارد، عنوان کرد.
گنجی تصریح کرد: از آنجا که دشمن اصلی تفکر مهدویت، صهیونیسم بین‌الملل است بنابراین تمام استراتژی و برنامه‌های جنبش در راستای هدف اصلی، یعنی ایجاد آمادگی فکری و عملی در خصوص تشکیل حکومت حضرت بقیة‌الله (عج) و خنثی کردن اهداف دشمن در این زمینه باشد.
وی بیان کرد: در همین محور جنبش دانشجویی باید هر فرد و جریانی را که با اهداف صهیونیسم و استکبار همراه است از خود طرد کند و همواره توجه خود را معطوف به این مقوله کند که اساسا بحث‌های جناحی و اردوکشی‌های سیاسی، بحث‌های حاشیه‌ای بوده و انجام شفاف‌سازی‌های لازم در این زمینه توسط جریان دانشجویی امری واجب و ضروری است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: برخی اشخاص و جریانات تحت لوای اسلام و با رنگ و لعاب معنوی در راستای تحقق اهداف صهیونیسم و همسو با نگرشی غیر الهی فعالیت کرده و سعی دارند از این جنبش به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف همسوی خود با صهیونیسم استفاده کنند.
گنجی با تاکید بر اصلاح و باز تعریف و تدوین مباحث علوم انسانی در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنای علوم انسانی غرب که در دانشگاه‌های کشور به صورت ترجمه‌ای تدریس می‌شود، جهان‌بینی مادی و متعارض با مبانی قرآنی و دینی است در حالی که پایه و اساس علوم انسانی را باید در قرآن جست‌وجو کرد که مطمئنا جنبش‌های اصیل دانشجویی در این راستا حرکت می‌کنند.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول