اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه‌های اردبیل:

شناسنامه جنبش دانشجویی دین‌باوری است

خبرگزاری فارس: تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی گفت: اصلی‌ترین هویت و شناسنامه جنبش دانشجویی دین‌باوری و خرد‌ورزی است که این قشر را از سایر جنبش‌ها متمایز می‌کند.

شناسنامه جنبش دانشجویی دین‌باوری است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اسد‌الله صحرانورد پیش از ظهر امروز در آستانه روز دانشجو در نشست گروه‌ها و تشکل‌های دانشجویی در اردبیل اظهار داشت: دانشجویان ما ادامه‌دهندگان راه همان شهدایی هستند که اجازه ندادند در 16 آذر 1332 سران استکباری وارد دانشگاه شده و این فضا را به چالش و تشنج بکشند.
وی ادامه داد: روز دانشجو به عنوان روز آرمانی تحقق اهداف و خواسته‌های دانشجویان در حقیقت روز عینیت بخشیدن به مطالبات و نمایش قدرت جوانان ما در عرصه علمی، تحصیل و تهذیب است.
این استاد دانشگاه ابراز داشت: دانشجویان ما امروز در کنار علم به صلاح برنده دیگری همچون تهذیب و تزکیه نفس مسلح هستند و این محصول اسلامی شدن دانشگاه‌های ماست.
صحرانوردی اظهار داشت: دانشجویان ما قله‌های بزرگ علم، معرفت و حقیقت را با ایستادگی و درایت و بصیرت فتح کردند و اگر امروز شاهد آن هستیم که دانشگاه‌های ما در نهایت استقلال برای خود تصمیم‌گیری می‌کنند نشان‌دهنده همین خودباوری‌هاست.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این تحلیل‌گر مسائل سیاسی و اجتماعی به سابقه طولانی مبارزات دانشجویی علیه نظام‌های استبدادی اشاره کرد و گفت: از همان سال‌هایی که مظفر‌الدین شاه قرارداد را منعقد و رضاخان نیز آن را تمدید کرد در حقیقت حرکت‌ها و جنبش‌های آزادی‌طلبانه دانشجویان در دفاع از حق و حقوق ملت ایران از ذخایر نفتی مشخص شد به طوری که بعد از سال 1324 با خیزش‌های استقلال‌طلبانه دانشجویان و به دنبال آن ملت ایران حقوق ملت استیفا شد و به دنبال آن با ملی شدن صنعت نفت دانشجویان پیشرو اجازه ندادن قطره‌ای از این نفت به دست استعمارگران برسد.
وی به حادثه 16 آذر به عنوان روز ورود نیکسون معاون رئیس جمهور امریکا و شهادت سه اهورایی ایران اسلامی قند‌چی، شریعت‌رضوی و بزرگ‌نیا اشاره کرد و افزود: با شهادت این دانشجویان، جنبش‌های آزادی طلبانه دانشجویان ما در دانشگاه‌ها شعله‌ورتر شد به طوری که در پیروزی انقلاب نیز دانشگاه مدار و محور اصلی بود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول