اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان:

جنبش دانشجویی سر لوحه مبارزه با دشمنان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان گفت: جنبش دانشجویی سر لوحه مبارزه با دشمنان ایران و تلاش برای حفظ استقلال و آزادی کشور است.

جنبش دانشجویی سر لوحه مبارزه با دشمنان است
موسی متوسلین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: 16 آذر به عنوان روز دانشجو و نماد استکبار ستیزی هر ساله گرامی داشته می‌شود.
وی با بیان اینکه این روز نماد استکبار ستیزی دانشجویان با ایادی استکبار است، افزود: دانشگاه‌ها علاوه بر مراکز علمی و پژوهشی به عنوان مراکزی فرهنگی، دینی و بصیرت‌شناسی هستند که در عرصه‌های مختلف نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان خاطرنشان کرد: دانشجویان علاوه بر فعالیت‌های علمی و پژوهشی نسبت به مسائل سیاسی و فرهنگی جامعه شناخت لازم را داشته و منطبق با آموزه‌های دینی نقطه قوتی برای نظام محسوب می‌شوند.
وی با اشاره به نقش و جایگاه دانشجویان در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: این قشر همواره در عرصه‌های مختلف نقش خود را به خوبی ایفا کرده به طوری که شاهد توسعه و پیشرفت علمی جامعه به برکت حضور این جنبش هستیم.
متوسلین بیان کرد: پیشرفت‌های روز افزون دانشجویان در مراکز بین‌المللی در مقایسه با رشد علمی جهان نشان از جایگاه رفیع دانشجو در عرصه‌های بین‌المللی دارد.
وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز دانشجویان در عرصه‌های مختلف بی‌بدیل بوده و در مقاطع مختلف به خوبی نقش خود را ایفا کرده‌اند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را در کشور از افتخارات جنبش دانشجویی عنوان کرد و بیان داشت: در دوران دفاع مقدس نیز نقش و جایگاه دانشجویان به خوبی بر همه آشکار است.
وی تصریح کرد: شاخص‌ترین شهید رسالت دانشجویی، شهید زین‌الدین است که با درک به موقع به در این عرصه حضور یافته و نقش‌آفرینی کرده است.
متوسلین با بیان اینکه جنبش دانشجویی در دوران پس از انقلاب نیز در عرصه جنگ نرم به خوبی نقش خود را ایفا کرده است، خاطرنشان کرد: در این عرصه نقش بی‌بدیل این جنبش قابل ذکر است.
وی تصریح کرد: شانزدهم آذر، یکی از روزهای حساس در تاریخ معاصر ایران به شمار می‌آید، چرا که در آن سال به دلیل تغییرات سیاسی در ایران و ورود نیکسون، معاون وقت رئیس‌جمهور ایالات متحده، به تهران و اعتراض دانشجویان، حرکتی شکل گرفت که از آن پس، نام دانشجو به سایر تحولات سیاسی و اجتماعی در ایران ضمیمه شد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان اضافه کرد: حراست از اصالت جنبش دانشجویی در تاریخ معاصر ایران بر کسی پوشیده نیست همچنان که جنبش دانشجویی در سال‌های نهضت انقلابی امام در داخل و خارج از کشور سر منشأ برکات عظیم برای ملت ایران بوده است.
وی یادآور شد: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانشجویان همواره پشتیبان ارزش‌های انقلابی و کرامات انسانی بوده‌اند.
متوسلین بر ضرورت حفظ آرمان‌خواهی‌های جنبش دانشجویی تاکید کرد و افزود: جنبش دانشجویی سر لوحه مبارزه با دشمنان ایران و تلاش برای حفظ استقلال و آزادی کشور است.
وی گفت: دانشجو پس از فروریختن نظام دیکتاتوری پهلوی و برقراری جمهوری اسلامی، باز کانون فتنه استکبار را نشانه رفت و با تسخیر لانه جاسوسی و پایین آوردن پرچم آمریکا، شمارش معکوس مرگ یک ابرقدرت را در سطح جهان فریاد کرد‌.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول