اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی دانشگاه امام حسین (ع) زنجان:

جنبش دانشجویی معتقد به آرمان‌های اصیل اسلامی است

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی دانشگاه امام حسین (ع) زنجان گفت: جنبش دانشجویی مجموعه‌ای معتقد به آرمان‌های اصیل اسلامی، ولایت‌مدار، اعتدال‌گرا، عدالت‌خواه و قانون‌مدار است.

جنبش دانشجویی معتقد به آرمان‌های اصیل اسلامی است
علی مهدیخانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: روند سیاسی جوامع نشان داده است، که قشر دانشجو به عنوان قشر تاثیرگذار و حسگرهای جامعه نقش حساسی در عرصه‌های مختلف اجتماعی داشته و دارد. 
وی افزود: دانشجویان تحولات جامعه را پیگیری کرده و با توجه به نقش حساس خود تحولات سیاسی و اجتماعی را رصد کرده و با موقعیت ‌شناسی و فرزند زمان خود بودن نقش خود را ایفا می‌کنند. 
معاون آموزشی دانشگاه امام حسین (ع) زنجان تصریح کرد: دانشجویان به عنوان آگاه‌کننده و هدایتگر جامعه در برابر حوادث مختلفی که در جامعه به وجود می‌آید، واکنش نشان می‌دهند. 
وی بیان کرد: تهدیدات دشمنان در زمان‌های مختلف موجب کارآمدی جنبش دانشجویی شده تا جایی که این قشر همواره نقش خود را به خوبی ایفا کرده و برنامه‌ریزی‌های دشمنان را خنثی کرده است. 
مهدیخانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که از این قشر به عنوان افسران جنگ نرم نام می‌برند، تصریح کرد: از نظر مقام معظم رهبری دانشجویان به عنوان افسران جوان عرصه جنگ نرم رسالت و وظیفه‌ای سنگین دارند. 
وی خاطرنشان کرد: رسالت جنبش دانشجویی همواره در عرصه‌های مختلف به خوبی ایفا شده و با آرمان‌ها و اهداف انقلاب این رسالت همخوانی داشته است. 
معاون آموزشی دانشگاه امام حسین (ع) زنجان بیان کرد: این جنبش همواره آرمان‌گرایانه و واقعیت‌گرایانه حرکت کرده و در زد و خورد فرهنگی و در برابر جنگ نرم دشمنان به وظایف خود به خوبی عمل کرده است.  
وی تصریح کرد: در حالی که وجود فضای سیاسی در دانشگاه‌ها برای رشد اندیشه‌های سیاسی دانشجویان و توان آنها در تجزیه و تحلیل مسائل داخلی و خارجی لازم است، اما نباید با عنوان سیاسی‌کاری از آن یاد شود. 
مهدیخانی خاطرنشان کرد: ایجاد تحرک در راستای نقش‌آفرینی در روند توسعه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی از اهداف جنبش دانشجویی است.
وی گفت: این جنبش مجموعه‌ای معتقد به آرمان‌های اصیل اسلامی، ولایت‌مدار، اعتدال‌گرا، عدالت‌خواه، قانون‌مدار، توسعه‌گرا، مدافع حقوق شهروندی، آزاد اندیش در چارچوب قانون، مدافع دموکراسی در چارچوب نظام، حامی فرهنگ نقد و نقدپذیری، مدافع اتحاد ملی و انسجام اسلامی، خواهان رشد و تعالی کشور در عرصه بین‌المللی در عین قدرتمندی و با حفظ عزتمندی است.  
وی با بیان اینکه اندیشه جنبش دانشجویی ریشه در اندیشه‌های گرانسنگ امام خمینی (ره) دارد، افزود: پیگیری مطالبات قانونی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان، مبارزه با فقر، فساد، تبعیض، تحجر و واپس‌گرایی، عدم القای تفکرات ضد دینی و دفاع از دین مبین اسلام از اهداف این جنبش است که در حال حاضر پیگیری می‌شود. 
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول