اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه انجمن‌‌های اسلامی دانش‌آموزی استان زنجان:

پایبندی به آرمان‌های انقلاب از ویژگی‌های جنبش دانشجویی است

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان زنجان گفت: دانشجویان انقلابی همواره به شعارها و آرمان‌های انقلاب پایبند بوده و در این راه ذره‌ای کوتاه نمی‌آیند.

پایبندی به آرمان‌های انقلاب از ویژگی‌های جنبش دانشجویی است
حسین عبادتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: دانشجو و دانشگاه همواره در تاریخ کشور خط‌شکن بوده و به واسطه آگاهی و استقلال خود همواره در طول 32 سال گذشته و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در راستای پیشبرد اهداف انقلاب موثر بوده و نقش‌آفرینی کرده است. 
وی تصریح کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری که آبادانی کشور را در گرو آبادانی دانشگاه عنوان کردند نقش و جایگاه دانشجو در کشور مشخص می‌شود. 
رئیس اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان زنجان تصریح کرد: بیان مقام معظم رهبری کامل‌ترین جمله در خصوص دفاع از دانشجو و دانشگاه است که باید به ابعاد مختلف آن توجه شود. 
وی عنوان کرد: دانشجویان در دوران‌های مختلف پشتیبان انقلاب و دستاوردهای آن بوده به گونه‌ای که همواره از ارزش‌های انقلاب دفاع کرده‌اند.
عبادتی بیان کرد: دانشجویان آگاهانه در عرصه‌های مختلف حاضر شده و از حاکمیت اسلام در نظام جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند. 
وی افزود: تحصیل، تهذیب و ورزش سه مقوله مورد توجه مقام معظم رهبری در توصیه به دانشجویان و جوانان کشور است که اگر این قشر فرهیخته جامعه به آن توجه کند، سربلند و پیروز است. 
رئیس اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان زنجان خاطرنشان کرد: این بیان از مقام معظم رهبری وظیفه دانشجو را در جامعه نشان می‌دهد که یک دانشجو علاوه بر تحصیل علمی وظایف دیگری نیز داشته و باید آگاهانه در عرصه‌های مختلف توانایی خود را به نمایش گذارد. 
وی ادامه داد: دانشجو باید توانایی و قدرت تشخیص و بررسی رفتارهای اجتماعی را داشته و وقایع سیاسی را تحلیل کند. 
عبادتی اضافه کرد: قدرت تحلیل دانشجو باید به اندازه‌ای رشد یابد که بتواند سره را از ناسره تشخیص داده و با پیروی از ولی‌فقیه در عرصه‌های مختلف خوش بدرخشد. 
وی بر لزوم حضور دانشجویان در عرصه‌های جهاد علمی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است تاکید کرد و گفت: در جهاد علمی دانشجو قله‌های ترقی و پیشرفت را به گونه‌ای طی می‌کند که در نهایت در اوج همه پیشرفت‌ها قرار گیرد. 
رئیس اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان زنجان با بیان اینکه وظیفه دانشجویان است که علاوه بر حضور در جهاد علمی نقش تحلیلی خود را از سیاست نیز به گونه‌ای بازی کنند که همواره نظر آنان راهگشای مشکلات جامعه باشد. 
وی تصریح کرد: دانشجو فقط به فکر تحصیل علم و دانش نیست بلکه در عرصه‌های مختلف وارد صحنه شده و نقش بی‌بدیل خود را ایفا می‌کند.
عبادتی با بیان اینکه دانشجویان انقلابی همواره به شعارها و آرمان‌های انقلاب پایبند هستند، عنوان کرد: در طی 32 سال گذشته جنبش دانشجویی طبق گفتمان انقلاب پیش رفته و اگر در برخی موارد ریزش‌هایی نیز اتفاق افتاده به زودی نقش خود را یافته و نگذاشته است، این گفتمان فراموش شده و یا خدشه‌دار شود. 
وی بر ضرورت آگاهی دانشجو در عرصه‌های مختلف تاکید ‌و بیان کرد: دانشجو در سنگر علم و دانش، سازندگی و دفاع مقدس برنامه‌های مطلوبی را در کشور اجرا کرده است. 
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول