اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در عزاداری امام حسین (ع) صورت گرفت؛

کشتار 407 رأس دام در کشتارگاه‌های فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فردوس از کشتار 407 رأس دام سبک و سنگین از ابتدای محرم در کشتارگاه‌های این شهرستان خبر داد.

کشتار 407 رأس دام در کشتارگاه‌های فردوس
به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، جواد اسماعیلی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 800 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد که برخی از این بیماری‌ها از طریق گوشت قابل انتقال به انسان است.
وی افزود: بیماری‌هایی نظیر تب کریمه کنگو، تب مالت، شاربن، سل و بیماری‌‌های انگلی از جمله بیماری‌های خطرناکی هستند که از طریق گوشت به انسان منتقل می‌شود.
اسماعیلی تصریح کرد: هرساله تعداد زیادی دام توسط خیران و هیئت‌های مذهبی در مراسم سوگواری امام حسین(ع) ذبح و قربانی می‌شود که با هماهنگی صورت گرفته در سال جاری کشتار دام در کشتارگاه‌های سطح شهرستان و با نظارت بهداشتی انجام شد.
رئیس شبکه دامپزشکی فردوس عنوان کرد: در ایام محرم با دو اکیپ ثابت و سیار معاینات قبل و بعد از کشتار انجام و نظارت بهداشتی بر لاشه استحصالی صورت گرفت.
اسماعیلی از مردم خواست تا قبل از انجام هرگونه کشتار، از سلامت دام اطمینان حاصل کنند و تا حد امکان کشتار خود را به صورت بهداشتی در کشتارگاه‌های سطح شهرستان انجام دهند.
وی با تقدیر از استقبال مسئولان هیئت‌های مذهبی برای کشتار دام در کشتارگاه و هدایت خیران به کشتارگاه‌ها، از شهرداری فردوس و اسلامیه برای فعال کردن کشتارگاه‌های دام طی دو شیفت کاری در ایام محرم نیز قدردانی کرد.
رئیس شبکه دامپزشکی فردوس گفت: به منظور نظارت بر بهداشت و جلوگیری از اشاعه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، بهتر است تا شهروندان از ذبح دام در منازل و اماکن مسکونی خودداری کنند.
اسماعیلی تصریح کرد: شبکه دامپزشکی این شهرستان آمادگی دارد تا در صورت تمایل مردم، نسبت به بازدید قبل و بعد از کشتار دام‌های قربانی در منازل مسکونی اقدام کند.
وی ادامه داد: تصویب و ابلاغ قانون نظارت شرعی بر ذبح و صید در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان نشانگر توسعه فرهنگ تولید غذای پاک، تقویت اعتماد امت اسلامی و کسب جایگاه گوشت حلال است.
اسماعیلی نهادینه کردن فرآیند نظارت دینی در ذبح و صید، توسعه فعالیت‌های تجاری از طریق تولید محصول حلال و بهداشتی در کشورهای اسلامی و تقویت نظام و پاسداشت حقوق حیوانات در نظام اسلامی را از دیگر اهداف تصویب قانون نظارت شرعی بر ذبح دام عنوان کرد.
وی از حضور ناظران ذبح شرعی در کشتارگاه‌های سطح شهرستان خبر داد و گفت: مردم باید از سلامت بهداشتی غذایی که مصرف می‌کنند اطمینان لازم را داشته باشند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول