اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی خبر داد:

ثبت‌نام 4 هزار متقاضی مشاغل خانگی در دفاتر پست

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از ثبت‌نام 4 هزار و 667 نفر از متقاضیان مشاغل خانگی از طریق دفاتر پستی سراسر استان خبر داد و گفت: اداره کل پست استان پرونده این متقاضیان را به ادارات مربوط ارجاع می‌دهد.

ثبت‌نام 4 هزار متقاضی مشاغل خانگی در دفاتر پست
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عابدین محمدی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات متقاضیان مشاغل خانگی خراسان جنوبی از اختصاص 27 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی به خراسان جنوبی در سال جاری خبر داد.
وی افزود: در طرح مشاغل خانگی در کنار مشاغل ایجاد شده باید افراد حقیقی یا حقوقی به عنوان پشتیبان طرح تعریف شوند تا کار خرید مواد اولیه و بازاریابی برای فروش محصولات را انجام دهد و این کار در تثبیت مشاغل ایجاد شده کمک موثری می‌کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه از میزان تسهیلات اختصاص یافته به استان 35 درصد مربوط به صاحب شغل است، تصریح کرد: 65 درصد این تسهیلات مربوط به افراد پشتیبان است که تاکنون در خراسان جنوبی هیچ دستگاهی پشتیبان معرفی نکرده است.
محمدی با تاکید بر معرفی پشتیبان برای این نوع مشاغل اظهار کرد: اگر پشتیبان این طرح‌ها معرفی نشوند این مشاغل در بازاریابی محصولات خود با مشکل مواجه می‌شوند و امکان تعطیلی شغل ایجاد شده وجود دارد.
وی با بیان اینکه تاکنون برای یک‌هزار و 388 پرونده مشاغل خانگی مجوز فعالیت صادر شده است، افزود: دستگاه‌هایی از جمله میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، فنی و حرفه‌ای و اداره کل کار حق صدور مجوز برای فعالیت مشاغل خانگی را دارند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین تا کنون تعداد 348 نفر از متقاضیان مشاغل خانگی به بانک‌های عامل استان برای اخذ تسهیلات معرفی شده‌اند که بیشترین این افراد به پست‌ بانک‌های استان معرفی شده‌اند.
محمدی به تعهد ایجاد اشتغال استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی در سال 90 تعهد ایجاد بیش از 24 هزار فرصت شغلی جدید را در سطح استان بر عهده دارد که باید با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی در راستای ایجاد مشاغل پایدار تلاش کنیم.
وی ادامه داد: باید تلاش مضاعفی در راستای حذف بیکاری و ایجاد شغل در استان انجام شود تا نرخ بیکاری جوانان استان کاهش پیدا کند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول