اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی سمنان:

95 قلم داروی دامی در سمنان تولید می‏شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: 95 قلم داروی دامی هم‏اکنون در این استان تولید می‏شود.

95 قلم داروی دامی در سمنان تولید می‏شود
رضا عامری در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان در این زمینه اظهار کرد: حدود 95 قلم داروی دامی در استان سمنان تولید می‏شود که اشکال دارویی متفاوتی دارد.
وی افزود: پودر و بلوث یا قرص‏های بزرگ محلول و پماد و سم در استان سمنان تولید می‏شود.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: در حال حاضر در کارخانجات دارویی مرتبط با دامپزشکی در این استان، 450 نفر اشتغال‏زایی داریم.
عامری بیان کرد: در مجموع با توجه اشتغال‏زایی در بخش درمانگاه، داروخانه‏ها، آزمایشگاه‏ها و... در کل استان سمنان، 750 نفر اشتغال به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این بخش ایجاد شده است.
وی همچنین با بیان اینکه سال 2011 به عنوان سال دامپزشکی مطرح بوده، گفت: با توجه به اهمیتی که سازمان دامپزشکی دارد، امسال را سال دامپزشکی معرفی کرده‏اند و با شعارهای "دامپزشکی برای سلامت و غذا" و "دامپزشکی برای سیاره زمین" این مبحث پیگیری می‏شود.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان اظهار کرد: یکی از مقوله‏های مهم و مطرح در دامپزشکی، بحث دامپزشکی و امنیت غذایی است و در این بخش می‏توان اشاره کرد که یکی از معضلات و مشکلات جامعه امروزی ما شاید مواد غذایی و باقی‌مانده‏های دارویی بوده که در مواد غذایی موجود است.
عامری این باقی‌مانده‏ها را از جمله آنتی‏بیوتیک‏ها، سموم یا فلزات سنگین عنوان کرد که طبیعتاً مصرف آنها در مدت زیاد و حتی با دز پایین علاوه بر اینکه این باعث می‏شود در واقع یک مقاومت آنتی‏بیوتیکی در بدن انسان اتفاق بیفتد، زمینه را برای ایجاد ابتلا به سرطان‏ها و بیماری‏های لاعلاج در جامعه فراهم می‏کند.
وی تصریح کرد: امسال یکی از روزهای هفته دامپزشکی را به نام "دامپزشکی و امنیت غذایی" معرفی کرده بودند و این نشان می‏دهد یکی از اهدافی که بسیار مهم بوده، تولید غذای کافی و سالم و استمرار این تولید است.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان افزود: باید دسترسی همگان به غذای سالم و حلال فراهم شود و در همین راستا، بحث امنیت غذایی برای دامپزشکی مهم و ویژه است.
عامری بیان کرد: یکی از سیاست‏هایی که در سازمان دامپزشکی کشور دنبال می‏شود، پایش باقی‌مانده‏های دارویی است و در سال گذشته نمونه‏برداری‏های خوبی از مواد غذایی مورد مصرف انسان شامل گوشت سفید، گوشت قرمز و عسل انجام شد.
وی اضافه کرد: تلاش می‏کنیم تا مصرف مواد غذایی خام دارویی ارگانیک را توسعه دهیم و سعی داریم ‏تا با پرورش مرغ بدون آنتی‏بیوتیک، زمینه را برای تولید غذای سالم فراهم کنیم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول