اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

طرح جامع مدیریت پسماند تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: تا پایان امسال در اکثر شهرهای استان اردبیل طرح جامع مدیریت پسماند اجرایی می‌شود.

طرح جامع مدیریت پسماند تدوین می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حمیدی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار داشت: این طرح جامع در شهرهای بالای 200 هزار نفر قابلیت اجرایی پیدا می‌کند به طوری که مهم‌ترین اولویت آن اجرایی شدن طرح بازیافت زباله است.
وی با بیان این‌که هم اکنون جلسات کارگروه پسماند به صورت ماهانه برگزار می‌شود، تصریح کرد: با تاکید استاندار اردبیل مبنی بر برگزاری 15 روزه این جلسات از این به بعد سعی می‌شود هر ماه در دو نوبت جلسات کارگروه پسماند استان با هماهنگی معاونت امور عمرانی استانداری اردبیل برگزار شود.
حمیدی به نگرانی‌های متعدد در مورد دفن غیربهداشتی زباله در برخی از شهرها به ویژه آسیب‌های وارده به روستاهای اطراف محل دفن زباله شهر اردبیل خاطر نشان کرد: ما در این کارگروه تلاش می‌کنیم تا با پیشگیری و اقدامات اساسی از فعالیت‌های نامناسب در این حوزه ممانعت کنیم.
این مسئول اضافه کرد: سیستم بازیافت زباله جایگزین دفن سنتی آن می‌شود به طوری که با جذب یک سرمایه‌گذار اولین کارخانه کمپوست در مرکز استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود.
وی با بیان این‌که در برنامه پنجم توسعه قرار است شکل سنتی دفن زباله به شکل مدرن تبدیل شود، ادامه داد: دست زدن به این امر سبب می‌شود تا مشکلات ناشی از دفن زباله برطرف شده و از این طلای کثیف حتی در تولید انرژی نیز استفاده شود.
حمیدی به شیوه کشورهای پیشرفته دنیا در استفاده بهینه از زباله‌ها به شکل بازیافت شده اشاره کرد و گفت:‌ با این وجود در کشور ما اغلب دفن زباله‌ها به شکل سنتی و در زیر خاک انجام می‌شود که این خود می‌تواند بزرگ‌ترین آسیب برای طبیعت را به همراه داشته باشد.
به گزارش فارس، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: علاوه بر مناطق شهری دفن زباله در مناطق روستایی نیز باید شکل اصولی و قانونمند به خود بگیرد تا مبادا آینده سلامت محیط زیست روستایی به خطر بیفتد.
حمیدی در پایان سخنان خود اظهار داشت: ‌در قانون پسماند زباله‌های شهری و روستایی تکلیف تمام دستگاه‌های اجرایی مشخص است و نقش ما نیز در این حوزه نقش نظارتی و کنترل است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول