اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

برای نخستین بار در شیراز صورت می‌گیرد؛

جمع‌آوری زباله و پسماند فقط در شب‌ها

خبرگزاری فارس: معاون اجرایی و خدمات شهری شهردار شیراز گفت: در راستای زیباسازی، رعایت بهداشت و سلامتی شهروندان از ابتدای آذر ماه سال جاری تمام زباله‌ها در منطقه یک شهرداری از ساعت 10 شب تا صبح انجام می‌گیرد.

جمع‌آوری زباله و پسماند فقط در شب‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رمضان امینی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در صورت موفقیت طرح جمع‌آوری زباله در شب در محدوده منطقه یک شهرداری شیراز، این طرح در تمام سطح این شهر اجرایی میَ‌شود.
امینی با بیان اینکه نخستین چرخه مدیریت پسماند کاهش تولید است، افزود: در گذشته جمع‌آوری زباله در روزهای ویژه‌ای انجام می‌گرفت، اما با تمهیدات صورت گرفته این اقدام به تمام روزهای هفته افزایش یافته است.
معاون اجرایی و خدمات شهری شهردار شیراز تصریح کرد: مهم‌ترین هدف جمع‌آوری پسماند و زباله در شب حضور 98 درصدی اقشار جامعه در محل مسکونی و نبود ترافیک رفت و آمد شهروندان در شب بوده است.
امینی اضافه کرد: پاکیزگی، تأمین سلامت و بهداشت شهروندان از دیگر اهداف شهرداری در اجرای این طرح بوده و رعایت آن نیز از جمله وظایف شهروندان است.
وی با اشاره با اینکه در هر روز حدود 45 تن پسماند خشک در سطح شیراز جمع‌آوری می‌شود، افزود: در سال 87 روزانه 5،5 تن مواد بازیافتی از سطح این شهر جمع آوری می‌شد که با تلاش‌های انجام شده این میزان افزایش یافته است.
این مسئول ابراز داشت: در شیراز روزانه یک‌هزار و 509 تن پسماند عادی جمع‌آوری می شود که از این میزان 39 درصد پسماند خشک مواد غذایی و مابقی زباله‌های تر است.
معاون اجرایی و خدمات شهری شهردار شیراز خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 16 قانون مدیریت پسماند، تخلیه، حمل و نقل زباله در اماکن و پرتاب زباله به بیرون از خانه یا اتومبیل، جرم محسوب شده که در صورت تکرار از 50 هزار تا 10 میلیون تومان جریمه به متخلف تعلق می‌گیرد. امینی تصریح کرد: امیدواریم که در سایه همدلی، مشارکت و همراهی با شهروندان و کارکنان شهرداری، دیگر شاهد رفتار غیرقانونی از سوی بعضی از شهروندان نباشیم.
وی اضافه کرد: هر تلاشی که در نظافت و پاکیزگی این شهر فرهنگ و ادب، انجام گیرد از گسترش و شیوع بیماری‌های مختلف جلوگیری می‌شود و کاهش هزینه‌ها را در بر دارد. مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری شیراز نیز در این نشست خبری گفت: صرفه‌جویی در وقت، انرژی، سوخت و پاکیزگی شهر از جمله اهداف اجرای طرح جمع‌آوری زباله در شب است. حمید کشتکار عنوان کرد: افرادی که اقدام به پرتاب زباله از درون خانه و یا اتومبیل در اماکن شهری کنند برابر قانون با آنان برخورد جدی می‌شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول